Gå til innhold

Innsugsmanifoild lager lyder


2maz
 Share

Anbefalte innlegg

None som har vært borti rare lyder fra innsugsmanifoilden? Eller vet oppbygningen på en.

Bilen er en 2000mod e46 323ci. Det er altså fra tomgang det høres spesielt godt. Med litt gass pådrag høres det ut som en gnikkelyd. fra den. Kommer ved hvert pådrag. Gasser man gjevnt kommer den ikke. Merkeverkstedet mente jeg måtte ha ny innsugsmanifoild. Siden det var noen spjeld inni der som lagde lyder. Men jeg trodde no at innsugsmanifoilden bare var noen kanaler som luften skulle gå i? Uten noe videre mikkmakk innvendig. Noen som har noen tips. Vil slippe å levere inn bilen slik at de skifter alt og jeg sitter igjen med ett 5siffret beløps regning, selv om det kanskje er enklest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det den lyden som kommer hvis du brå gir gas ? (snorkelyd ) den kan i så fall fikses ved å bytte motor utåndingsboksen under innsuget 3 slanger inn på denne , dette er et kjent problem på disse motorene også på 5 serien fra samme priode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det den lyden som kommer hvis du brå gir gas ? (snorkelyd ) den kan i så fall fikses ved å bytte motor utåndingsboksen under innsuget 3 slanger inn på denne , dette er et kjent problem på disse motorene også på 5 serien fra samme priode.

Det høres ut som et slitent russehorn eller et forkjølt esel.

Hvi jeg gir bånn gass høres lyden litt i begynnelsen så forsvinner den.

Lyden er lengre desto seinere jeg gasser, helt til et punkt da jeg ikke hører den i det hele tatt. Litt brå gass ja. Akkurat som om det må litt belastning til før den kommer. Kan dette minne om det du kaller snorke lyd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...