Gå til innhold

problem med takluke, noen som har lyst å fikse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann

Det har seg slik at jeg ikke skjønner meg helt på hva som er galt md takluka mi. Motoren og alt fungerer og går, har skrudd av kasetten på toppen og sett på alle festene under. Ingenting var brekt eller ødelagt på noe vis, bortsett fra at jeg brøyt istykker en da jeg ble frustrert over at den ikke ville fungere. Denne skal jeg bestille opp i morgen og få sendt så fort som mulig. Det virker muligens som om kjedene ikke r justert etter hverandre kansje? De drar likt bakover, men ikke på lik linje, slik at det er skeivt. Kjører jeg fremover henger det av og til igjen på ene siden osv. Vanskelig å forklare med ord her.

Så jeg lurte på om kansje noen snille sjeler der ute i trondheimsområdet kunne tenke seg å se på det, evt fikse det mot betaling? Hørte med GS og Strandveien auto, men fikk bakoversvis da jeg hørte prisen. Akkurat for tiden har jeg ikke all verdens til råd til å slenge ut mangfoldige høvdinger for å få fikset det på verkstedet. Men saken er den at jeg må få fikset det så fort som mulig, siden det ikke holder tett.

Skrevet

Ofte er det virene som går tregt på en eller begge sider ,rustent der drevet på motoren går i inngrep med vire ?.har flere ganger tatt ned hele taklukekasetten med alt på ved rep av disse ,mye jobb men jeg synes det var lettere en å henge over taket og fikse det .

Skrevet

Jeg sr ikke noe rust på wirene. Jeg har kun tatt av "taket" altså den kassetten, mens resten står fastmontert på bilen enda. Har sett inni inngrepet til motoren også, men alt ser pent og greit ut, ikke noe rust.

Jeg er litt redd for å demontere hele greia også, fordi jeg aldri har gjort det før og aner ikke hvor lang tid det vil ta. Jeg har bilen stående utendørs, så det sier seg selv at jeg ikke kan risikere at det står halvveis demontert mens det regner.

Skrevet

Derfor jeg håper noen i trondheimsområdet som har skrudd litt på takluka før som kunne tenke seg å se på det. Går en del kjappere om man har gjort det før. Nå står jeg selv fast, og skjønner ikke akkurat nå hva det er som er galt. Har bare teipet noe plastikk over midlertidlig, og det kan ikke stå slik så lenge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...