B3M2W5 Skrevet Juli 3, 2008 Skrevet Juli 3, 2008 Lurer på om noen har hatt erfaring med detta: Har en 325i sedan 91mod. (Totalt original) For en uke siden ville den ikke starte, hvorpå jeg tenkte batteriet må jo være dødt.... første tanken som slo meg... (for det var jo tomt) Kjøpte inn nytt batteri, og målt ladespenning. ALT ok. (altså ikke det som er problemet) Det er noe som tapper den for strøm! for jeg får start med hjelp av annen bil / en sprek booster. Fikk ett "tips" av en kamerat, og han sa det kunne være en kortsluttning i motorstyringsenheten.... (da detter jeg litt ut:P) Noen som har vært borti det samma? evt andre tips... takker for svar!
|Ole| Skrevet Juli 3, 2008 Skrevet Juli 3, 2008 Eg trur ikkje det er styringsenheten....veldi sjeldent...Er ikkje dynamoen din som er gåen...?
B3M2W5 Skrevet Juli 3, 2008 Forfatter Skrevet Juli 3, 2008 Har ikke noe med batteri eller lading å gjøre... Det er en feil som ligger ett annet sted å tapper bilen for strøm når den ikke går.
Ballder Skrevet Juli 3, 2008 Skrevet Juli 3, 2008 kan ligge i både dynamo og starter dette. Sett på ett tangampermeter på hovedkabelen+ til batteriet, og se hvor mye amp. det går der når bilen er slik den ville vært når den er parkert og låst. Har vel batteri i koffert, så ta høyde for en liten tjuv i lampa der om luka står åpen ved måling. Får du opp betydelig med amp. da, så er det i grunn bare og begynne og finne ut hvilken sikring som er til hva, og nappe ut en etter en for og se om det skjer noe. Jeg ville deretter koblet fra dynamo, og deretter starter, for og eliminere/bekrefte tap i disse. Har ikke noe ettermontert forsterker/basskasse som ikke er koblet riktig med tanke på styrestrøm da? En forsterker som ikke kobler ut/inn med hjelp av styrestrøm, kan faktisk tømme batteriet i løpet av noen timer.
B3M2W5 Skrevet Juli 3, 2008 Forfatter Skrevet Juli 3, 2008 Skal sjekke litt ang det der.. Båden Dynamo og Starter virker som de skal, men selfølgelig... Det kan jo også være noe galt med dem utover det! ( alt er mulig er det noe som heter.... ) Rote litt i skuffen jeg, å finne tangamermeteret.. Takk for tips i hvertfall Ballder! Ellers noen andre som har vært borti noe som detta ?
|Ole| Skrevet Juli 3, 2008 Skrevet Juli 3, 2008 evt en jordings feil en plass kanskje? en laus jording?
johjoa Skrevet Juli 4, 2008 Skrevet Juli 4, 2008 Dette høres ut som samme skjiten som jeg plages med.... vi tok å feilsøkte litt i motor rommet og koblet av både det ene og det andre. vi klarte å konkludere med å koble av alle punkte at det var noe med motorstyringsenheten. Noen som har noen tips om hva som bør skjekkes i motorstyringen?
icc Skrevet Juli 5, 2008 Skrevet Juli 5, 2008 Noen biler tåler ikke å få start hjelp fra annen bil, da sprenges diodene i dynamoen. Mener noe av det samme kan skje med styringsenheten også. Men som tidligere sagt. Det er bare å feilsøke med amperemeter!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå