øystein Skrevet Juli 4, 2008 Share Skrevet Juli 4, 2008 Har en stor sprekk i bunnpanna ved tappepluggen så bunnpanna må skiftes. Jeg har løsnet den helt , men får den f.... ikke ut. Er det slik at hele traversen må ned??? så for meg at det bare skulle være å lirke den ut, men den gang ei..... Noen som kan hjelpe meg med framgangsmåten??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesse Skrevet Juli 4, 2008 Share Skrevet Juli 4, 2008 Hvordan e36 er det da? Vet iallefall på 318 is trenegr man ikke og gjøre det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
øystein Skrevet Juli 4, 2008 Forfatter Share Skrevet Juli 4, 2008 Det er en 92 mod 318 i M40 motoren! Hvordan får man den ned på 318 is da? Går utifra det er samme motoren men annen topp etc.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hyggmaister Skrevet Juli 4, 2008 Share Skrevet Juli 4, 2008 Jeg har byttet denne...Måtte heise motoren noe, men kanskje du har høyere bukker Uansett, forstår ikke helt hvor problemet skal ligge...Har du husket å nappe ut peilepinnerøret? xD Viss ikke kommer du ikke så langt..Litt slit å fjerne men Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
øystein Skrevet Juli 4, 2008 Forfatter Share Skrevet Juli 4, 2008 Prøvde å jekke opp girkasse/motor, men den ville ikke ut ! Peilepinnerøret har jeg løsnet og fått ut. Er det noen spesiell vinkel man må vri det i for å få den ut ? Utrolig frustrerende..... holder på å bli skikkelig gal ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Juli 4, 2008 Share Skrevet Juli 4, 2008 Jeg regner med at det kun er den nedre delen du skal ha av? Siden bunnpanna er todelt. Den skal isåfall komme av ganske enkelt, hvis ikke må du begynne å lete etter hvor den tar i. På E36 ligger den vel på baksiden av travers, så det kan være at stabstaget tar borti? Hvis det er øvre delen du skal ha av må du uansett løfte opp motoren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
øystein Skrevet Juli 4, 2008 Forfatter Share Skrevet Juli 4, 2008 Ja det er nedre del. Den er ikke todelt. Det virker som det er traversen som tar borti...stabstaget er for langt bak til at det skal være noen hindring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Juli 5, 2008 Share Skrevet Juli 5, 2008 Kan ike huske annet enn at jeg har måttet senke travers, eller heve motor... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
øystein Skrevet Juli 5, 2008 Forfatter Share Skrevet Juli 5, 2008 Kan ike huske annet enn at jeg har måttet senke travers, eller heve motor... Ok- så man må altså løsne traversen? Eller motorfestene for så å heve motoren ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
øystein Skrevet Juli 5, 2008 Forfatter Share Skrevet Juli 5, 2008 Takker for svar- nå har jeg fått det til. Ny bunnpanne montert =ingen mer lekkasje:) Måtte heve motoren og ta i litt så kom den. Deilig når alt går som smurt! God helg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå