Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei jeg har en 328 E36 coupe som sperer vanligvis på 6500 når jeg bruker første og andre giret. når jeg girer til 3 og drar den over 5 så går bilen automatisk i nød modus og vil da ikke gå over 5000. har diagnose utstyr og da får jeg opp DME som feil hver gang dette skjer. da jeg sletter denne får jeg dratt den ut på 6500 men så fort jeg kommer til 5 tusen på 3 giret så går ned i nød modus :?

bilen har M3 gir kasse vis dette er til hjelp, altså 3,0 liter kassa

noen som kan hjelpe???

Skrevet

her er også et bildet av feilmelinga jeg får opp vis dette hjelper. hadde vert veldig fint om noen viste hva som muligens kan vere galt, har prøvd mye forksellig nå så stor takk til den som kan hjelpe meg :)

kdh9elsdsmvcb6tgp7c1.jpg

Skrevet

Etter litt leting,så tror jeg muligens at det er et eller annet komponent inne i hjernen som har tatt kvelden(eks en motstand eller lignende).

Skrevet

hmm så det vil si at jeg muligens trenger ny hjerne i bilen?? bilen går heller ikke sikkelig på tomgang når den er kald, kan dette ha noe med saken og gjøre?

Skrevet

ikke umulig det da.

Se etter om du kan få lånt en hjerne av noen,og prøvd på din bil før du kjøper en.Er altfor dyre deler og prøve og feile med det der.

Skrevet

okei, men da skal jeg sjekke om jeg får til og låne en :wink: mye ca ligger de på i pris da?

går det ann og bytte motstanden da?

Skrevet

Hvis det er en motstand går det ann å bytte ja,men er mest sannsynlig lettest å få tak i en ny hjerne.

Vil tro hjernen på en sånn ligger på 1000-2000kr omtrent.

Skrevet

okei takk for hjelpen :wink: da skal jeg opne den og se først, så blir jeg vel låne en hjerne :wink:

du har sikkert sett bilen min før også du, den gikk i elverum før jeg kjøpte den :wink:

Skrevet

Svoger`n min som hadde den,så jeg kjenner til den ja.

Var vel den som trakk i trådene så det ble m52 motor i den,og som hadde mye av jobben med motorbyttet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...