JE34 Skrevet Juli 10, 2008 Skrevet Juli 10, 2008 Gjeld ein e34 520 24v -90 Målaren for motortemp vil ikkje virke. har prøvd to sensorar, begge er målt motstand ca 2300 kohm ved ca 20 grader c. Så dei skal være ok. Har testa instrumenta i bilen ved å holde inne tripteller knappen og skru på tenninga, då går alle nålene til topps, innkludert temp målaren. Vil dette seie at instrumentet virkar uansett? Har prøvd å kortslutte pinnane på ledninga som går til følaren. Nåla skal då gå til topps. Første gang eg prøvde gjekk den ca 3/4 opp, og seinare har den ikkje rørt seg i det heile tatt. Den går kun litt opp frå bunnpuktet når eg skrur på tenninga. Er det i ledningsnettet det ligg? Eller kan det være sjølve instrumentet?
JE34 Skrevet Juli 16, 2008 Forfatter Skrevet Juli 16, 2008 hjelp! Har testa med nytt instrument og no, men dike dau. Då der det ledningsnettet som gjenstår? Nokre tips til kvar eg skal feilsøke?
Eirik Skrevet Juli 16, 2008 Skrevet Juli 16, 2008 Sjekket sikringer? Kan det være termostaten slik at motoren faktisk er kald hele tiden...? Jeg har ikke peiling........
lamaro Skrevet Juli 16, 2008 Skrevet Juli 16, 2008 Jeg hadde samme problemet. Det var instrumentet som var gåent. kjøpte hele instrumenthuset hos huggern å da var alt i orden:-)
JE34 Skrevet Juli 16, 2008 Forfatter Skrevet Juli 16, 2008 Bilen blir varm, uten tvil. Har bytte heile instrumenthuset eg og:(
lamaro Skrevet Juli 17, 2008 Skrevet Juli 17, 2008 Chippen bak på instrumenthuset kan ha invirkning på dette. Førsøk med en annen.
JE34 Skrevet Juli 17, 2008 Forfatter Skrevet Juli 17, 2008 Er ikkje den chippen blitt bytta og då, når eg har bytta instrumenthus? Der er ikkje noko meir då vel?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå