2maz Skrevet Juli 12, 2008 Skrevet Juli 12, 2008 Kjøleviften på min E46 323 coupe går hele tiden. Begynte på en varm dag. Da jeg stoppet bilen etter 2 timers kjøring gikk den ikke. Da jeg skulle flytte den var den i gang i 1 min kanskje, da begynte den å gå. Og vil bare gå konstant. Har måtte dratt ut pluggen til viften fremme i motoren for å få stoppet den. Selv om bilen er iskald vil den bare gå. Noen som har vært borti det samme? Eventuelt hvilke føler som styrer viften? Prøvde å dra ut en temperatur føler som er på den ene kjøleslangen fra radiatoren. Litt nede på venstre siden av motorrommet.(sett forfra) Men den gikk fortsatt....?
2maz Skrevet Juli 12, 2008 Forfatter Skrevet Juli 12, 2008 Den går når motoren er av ja. Låser bilen og går. Den står bare å går hele tiden uansett. Har prøvd å slå av ac ja.
2maz Skrevet Juli 15, 2008 Forfatter Skrevet Juli 15, 2008 Noen som vet hvor relèene finnes i e46 ci?
Spiritus Sancti Skrevet Juli 15, 2008 Skrevet Juli 15, 2008 Noen av releène er i sikringsboksen tenker jeg..
2maz Skrevet Juli 15, 2008 Forfatter Skrevet Juli 15, 2008 Ikke den sikringsboksen som er i hanskerummet i hvertfall. Er det flere sikringsbokser? Min første E46 så vet liksom litt lite teknisk om den
aloebiz.net Skrevet Juli 15, 2008 Skrevet Juli 15, 2008 Se i rommet der hjernen sitter. Øverst i motorrommet nærmest sjåførsiden
2maz Skrevet Juli 23, 2008 Forfatter Skrevet Juli 23, 2008 Se i rommet der hjernen sitter. Øverst i motorrommet nærmest sjåførsiden Fant noen relèer der. Men ingen av de gikk til viften. Ser ut som om ledningen til viften går inn i kupèen. Noen som har et tips slik at jeg slipper å skru utav hele dash'en for å følge ledninger?
Bjørn 320 Skrevet Juli 23, 2008 Skrevet Juli 23, 2008 Kjøleviften på min E46 323 coupe går hele tiden. Begynte på en varm dag. Da jeg stoppet bilen etter 2 timers kjøring gikk den ikke. Da jeg skulle flytte den var den i gang i 1 min kanskje, da begynte den å gå. Og vil bare gå konstant. Har måtte dratt ut pluggen til viften fremme i motoren for å få stoppet den. Selv om bilen er iskald vil den bare gå.Noen som har vært borti det samme? Eventuelt hvilke føler som styrer viften? Prøvde å dra ut en temperatur føler som er på den ene kjøleslangen fra radiatoren. Litt nede på venstre siden av motorrommet.(sett forfra) Men den gikk fortsatt....? Er nok enten reléet eller termostaten som styrer reléet som er kaputt. Termostaten står nok ein eller anna plass på sida av radiatoren...du kan prøve å koble frå den og sjå om det har noko effekt...
2maz Skrevet Juli 24, 2008 Forfatter Skrevet Juli 24, 2008 Er nok enten reléet eller termostaten som styrer reléet som er kaputt. Termostaten står nok ein eller anna plass på sida av radiatoren...du kan prøve å koble frå den og sjå om det har noko effekt... Prøvde å rive ut en termostat som sto ved siden av radiatoren på den ene slangen. Men uten resultat på viften eller måleren, med andre ord ingen ting skjedde. Nå leiter jeg etter relèet men jeg finner det ikke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå