Stratos Skrevet Juli 14, 2008 Share Skrevet Juli 14, 2008 Jeg har en 120d Coupe med Bi-xenon Xenonlyset er samme for nær og fjernlys, med en gardin som går opp og ned for å regulere lyset. Den pæra sitter inni den ytterste angel-sirkelen. I den innerste sirkelen ser jeg en lyspære, men jeg skjønner ikke hva den er til. Noen som vet? Som dere ser på bildet jeg fant hos BMW er det mørkt i den innerste: I min lykt har jeg ikke det som på bildet ser ut som riflet glass el. inne i den innerste lykta. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juli 14, 2008 Share Skrevet Juli 14, 2008 Kjørelys a la Audi tror jeg. Så en 1-serie her om dagen som hadde akkurat samme systemet som Audi A3/A4, med automatisk tenning av xenon i mørke etc. Man ser det godt om man har en slik bak seg i dagslys og kjører gjennom tunneler. Mulig det er et kodevalg å ha det slik.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet Juli 14, 2008 Share Skrevet Juli 14, 2008 Jeg vil da tro at det er raskere å ta en telefon til BMW Norge eller en av dems forhandlere og høre? Dem kan da svare på slikt uten å lese noe sted, regner jeg da med Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stratos Skrevet Juli 14, 2008 Forfatter Share Skrevet Juli 14, 2008 Jeg har automaiske kjørelys. Da er det angeleyes som er kjørelys om dagen, og xenon om natten. Angeleyes har to trinn, et som kjørelys og ett som parklys. Innerste pæra får jeg ikke på noen måte til å tenne...? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW89 Skrevet Juli 14, 2008 Share Skrevet Juli 14, 2008 på min 5 serie lyser den når jeg har på fult lys. sammen med xenon i den lykta ved sina. men hvis jeg skal blinke på noen så da tenner ikke xenonen seg bare det lyse du prater om trur det er fåt og spare xenon perene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjaa Skrevet Juli 14, 2008 Share Skrevet Juli 14, 2008 på min 5 serie lyser den når jeg har på fult lys. sammen med xenon i den lykta ved sina. men hvis jeg skal blinke på noen så da tenner ikke xenonen seg bare det lyse du prater om trur det er fåt og spare xenon perene. Kan bekrefte at det er slik det fungerer på E90 også. Grublet veldig mye over dette.. Er Bi xenon + halogenpærer som går når en setter på fultlys, så da blir det altså xenon (fjærnlys xenon) + halogen fjernlys.. Blir fin sikt i mørket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stratos Skrevet Juli 14, 2008 Forfatter Share Skrevet Juli 14, 2008 Dette skal sjekkes ut i kveld Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stratos Skrevet Juli 17, 2008 Forfatter Share Skrevet Juli 17, 2008 Når kun angel eyes kjørelys er på, og jeg bruker lyshornet, så er det xenonlysa som tenner. Når jeg setter på fulltlys så er det kun xenon som går i fulltlysmodus. Sltså er mysteriet uløst... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW89 Skrevet Juli 17, 2008 Share Skrevet Juli 17, 2008 ring bmw ! og når du har fått vite det så skriver du det her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
harryy Skrevet Juli 19, 2008 Share Skrevet Juli 19, 2008 Adaptive kjørelys.Avkjøringslyset er et supplement til adaptive kjørelys. Det består av to egne lyskilder i de to indre frontlyktene. Ved parkering eller i svinger aktiveres avkjøringslyset med blinklyshendelen eller med et visst rattutslag. Fordelen er bedre sikt i bilens nærområde, slik at du føler deg tryggere ved avkjøringer og manøvreringer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå