ehrnst Skrevet Juli 14, 2008 Skrevet Juli 14, 2008 fikk problemer med boblende og forsvinnende kjølevann ut av ekosen på 323turboen min. Tok at toppen å så at ringene rundt noen av sylinderene har blitt deformert. vil dette forårsake komp i kjølevannet og lekk ut av eksosen? det er ikke vann i olja eller omvendt. så om det er ringene som har gitt meg disse problemene, vil det si at paknninga ikke tålte trykket (møkkapakning) på 0.8 bar eller er det bank som har gjort det tro? Har sett flere m20 som kjører samme trykk eller mer sammen med org pakning, også uten ARP-bolter. funderer på om jeg skal bytte til en elring-pakning og ta av noen tenningsgrader, hvertfall i momenttoppen. Martin
conan Skrevet Juli 15, 2008 Skrevet Juli 15, 2008 Hvis ringen er blåst ut så går kompen rett ut der ja. Kan være tenningsbank og da er det fare for mere kødd. Sjekk stempler nøye etter sprekkdannelser og ringene. hell litt tyntflytende olje på stempel og se om det renner bort. På 325 må tenningen justeres med chip da den er fast på kammen. Men du har vel fordeler på blokka eller. Der ringene er def er vel toppen rein og fin tenker jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå