Gå til innhold

Skal montere ein 3,8 m5 maskin i ein e28, litt hjelp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg har ein 525ia e28 som eg skal montere ein 3,8 m5 maskin i. Er den noken som veit om motorfestene passer, eventuelt om eg må lage nye motorfester eller om det finnes ein travers som motorfestene passer på? Hvilke bakaksling og mellomaksling eg bør ha? hadde sett stor pris på svar, eg skal snart begynne å bygge må berre få bilen eu godkjent først

Skrevet

hvis du ikke har bygd noe sårlig før ville jeg egentlig råde deg til og la være. jeg og to kammerater har gjort dette da med 3.6 og det er mye jobb for og få alt dette til og stemme. motorfeste passer på ene sida, andre må lages. girkasse traverss må bygges om og lage nye fester til den. endel modifisering må til for og få plass til radiator og el vifte da den orginale bare er og drite i og få plass til da du har ca 8cm fra motor til radiator når du har fått den nedi. det andre problemet er servotanken må flyttes. glassfiberpanser eller scoop er vel og fåretrekke da innsuget på 3.8 er høyere enn 3.6. vi fikk akkurat klaring med 3.6 uten og space ned traverssen. alt av motorfester osv er da i alu for at motor ikke skal flytte seg forover ved nedbremsing da den vil knuse radiator pga liten plass. men for all del bare og bygge er gromt med flere e28er med grom motor.

lykke til.

mvh

Thorbjørn R

Skrevet

Har lest at motorfester, girtravers, grenrørog radiator fra E28 M5 skal være bolton med 3.6, noen som kan bekrefte?

Prøv å søk i forumet, er endel her inne som har snusa på 3.6 i E28.

Skrevet

det stemmer det knut men det som er problemet er og oppdrive slike deler i dag. bmw skaffer ikke og det begynner og bli lite ellers også desverre. en side og anbefale er jo e28.se hvor det er flere som har utført samme jobben.

mvh

Thorbjørn R

Skrevet

Svar til thorbis

Takk for svar...

Eg veit de er mykje jobb å bygge om men eg er klar for det... Radiatoen er berre å bytte til ein 535 e28 so blir det bedre plass, og eg trur eg slepp å senke travers og bygge om panser viss eg monter 535 e34 bunnpanne på den... Det blir morro dette...

Veit du om bak/melloaksling til 535 e28 er sterk nok?

Skrevet

vi har brukt 535 rdiator fra e28 vi og det er fortsatt alr for trangt så du må uansett bygge om litt foran der. du slipper og senke traverssen ja, men det hjelper ikke og bytte bunnpanne til e4 for den er helt lik e28 så der vinner du ikke noe desverre. ang drivverk så holder det lenge med det orginale 528/535 drivverket på denne motoren. rune b her på forumet som jeg har vært med og bygge om har faktisk e28 518 diff med 4.10 utveksling som er sveisa, og det funker fint, men ny 75% brems fra koed er bestilt.

lykke til.

mvh

Thorbjørn R

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...