Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen spørsmål ang M50B25 u/vanos.

Når motor er kald, varierer turtallet mellom 700-1100 rpm i intervaller(varer ca 2-3 min). Når den når normal driftstempratur så er alt normalt. Noen fler som erfarer dette??

Dette er min første BMW med sekser, og jeg syns den har litt "dau" på lave turtall. Den våkner først "til liv" når motoren passerer ca 3500 rpm, og da sparker det unna. Noe å gjøre for å få mere "bunndrag"? Vil chip evt hjelpe?

Er også interessert i tips for å få en litt sprekere motor (effektmessig). Hva kan gjøres uten å legge så innmari mye penger i den??

Hadde håpet på å få 220-230HK ut av den (Chip alene vil teoretisk gi 207 HK), what else??

Takker for svar

Skrevet

Du får litt friskere mellomregister med chip. Det vil si rundt 3000. Den svarer litt bedre. Du kan jo bytte til Vanos motor, det hjelper på bunndraget. BMW M50 uten vanos er DAU under 3500, rett og slett.

Kjøpte min chip av Trimchip. Fornøyd med den. Ble litt bedre gassrespons som beskrevet under, samt at jeg flytta sperra til 7000. Kjenner at den gir seg litt på 6500, men drar likevel greit til 7000

Skrevet

Dette er muligens et veldig teit spørsmål, men, går det an å ettermontere vanos, eller må jeg bytte hele motoren?? *flau*

Skrevet

Ja, det vil jeg tro går! Trenger vel innsugskam fra vanos motor, registerdeksel over kamdreva fra vanosmotor, toppdeksel fra vanosmotor, vanosenhet selvfølgelig, hydraulikkrør for oljetilførsel, toppdeksel med plass til vanos, motorstyrings ECU og ledningsnett fra vanos motor. En havarert delemotor f. eks er nok fint.

Skrevet

Det er vanskelig å trimme en m50b25 uten pustehjelp.

En chip vil ikke gi deg noe spess høyere effekt, men sikkert litt mer respons som beskrevet over her.

En kvassere kam kan hjelpe litt, men tror ikke du når 215hk+ med det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...