Breitling Skrevet Juli 15, 2008 Skrevet Juli 15, 2008 Har noen spørsmål ang M50B25 u/vanos. Når motor er kald, varierer turtallet mellom 700-1100 rpm i intervaller(varer ca 2-3 min). Når den når normal driftstempratur så er alt normalt. Noen fler som erfarer dette?? Dette er min første BMW med sekser, og jeg syns den har litt "dau" på lave turtall. Den våkner først "til liv" når motoren passerer ca 3500 rpm, og da sparker det unna. Noe å gjøre for å få mere "bunndrag"? Vil chip evt hjelpe? Er også interessert i tips for å få en litt sprekere motor (effektmessig). Hva kan gjøres uten å legge så innmari mye penger i den?? Hadde håpet på å få 220-230HK ut av den (Chip alene vil teoretisk gi 207 HK), what else?? Takker for svar
Bimmerlars Skrevet Juli 15, 2008 Skrevet Juli 15, 2008 Du får litt friskere mellomregister med chip. Det vil si rundt 3000. Den svarer litt bedre. Du kan jo bytte til Vanos motor, det hjelper på bunndraget. BMW M50 uten vanos er DAU under 3500, rett og slett. Kjøpte min chip av Trimchip. Fornøyd med den. Ble litt bedre gassrespons som beskrevet under, samt at jeg flytta sperra til 7000. Kjenner at den gir seg litt på 6500, men drar likevel greit til 7000
Breitling Skrevet Juli 15, 2008 Forfatter Skrevet Juli 15, 2008 Dette er muligens et veldig teit spørsmål, men, går det an å ettermontere vanos, eller må jeg bytte hele motoren?? *flau*
Bimmerlars Skrevet Juli 15, 2008 Skrevet Juli 15, 2008 Ja, det vil jeg tro går! Trenger vel innsugskam fra vanos motor, registerdeksel over kamdreva fra vanosmotor, toppdeksel fra vanosmotor, vanosenhet selvfølgelig, hydraulikkrør for oljetilførsel, toppdeksel med plass til vanos, motorstyrings ECU og ledningsnett fra vanos motor. En havarert delemotor f. eks er nok fint.
Sir Hofstad Skrevet Juli 15, 2008 Skrevet Juli 15, 2008 Kan få info på hva som skjer med min. Synes ikke den er dau på lav RPM, men brutal forskjell over 4. Skal teste ut noe saker i påvente av kompressor.
LianLi Skrevet Juli 19, 2008 Skrevet Juli 19, 2008 Det er vanskelig å trimme en m50b25 uten pustehjelp. En chip vil ikke gi deg noe spess høyere effekt, men sikkert litt mer respons som beskrevet over her. En kvassere kam kan hjelpe litt, men tror ikke du når 215hk+ med det.
vegarde Skrevet Juli 19, 2008 Skrevet Juli 19, 2008 Min 325iA er også treg under 3500rpm, Men når man passerer 3500rpm så blir det liv, å man kjenner at man har litt motor da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå