Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

i forbindelse med at jeg skal skifte ut bærearmene bak, komplette med bremser og det hele, så tenkte jeg å bytte den store foringen på enden av bærearmen(den som er festa opp i karrosseriet) samt de to små på selve hjulopphenget. Er det vanskelig å få ut de gamle foringene? Og er det vanskelig å sette inn nye originale foringer? Evt lettere å sette inn powerflex?

Skrevet

Det er ett helvette å ta ut gamle foringer..

Stiksag, drill og mye banning er stikkordet..

Å sette powerflex inn? Herregud for en drøm.. Bare å presse de inn med makten av en pekefinger..

Skrevet

nei, det er verre. men problemet er å få dritten ut. mine foringer var ikke mer enn 4 år gamle så for meg holdt det å kappe et rør i samme dimen som foringen, legge en planke over å få en kompis til å denge løs.

riktig nok hadde jeg bakstillinga ute

Skrevet

nei, jeg kommer nok til å sette inn powerflex. Men sliter litt med å finne riktige foringer på schmiedmann. De jeg skal ha er disse med røde piler:

finner ikke akkurat ut hvilke det er..

7h1v20t7363a96hteyeq.jpg

Skrevet

Den øverste røde pila de er litt på tur, men skjønner hvilke foringer du skal bytte, har gjort det samme selv. Den som sitter i kanalen er grei å få ut og grei å erstatte med powerflex. De andre 2 får du ikke i powerflex så vidt jeg vet, hvertfall det de sa til meg hos GS. På ebay finner du verktøy til rundt 1000kr, da er det lett å bytte de uten å ta ned bakstillinga. Etter min erfaring går det greit å få ut de gamle med rå makt og ymse verktøy, men å få de nye inn uten riktig verktøy er verre. Det er ikke så veldig vanskelig å slå de i stykker :( Siden du skal bytte bærearmene regner jeg med du har de løse nå, da ville jeg tatt de med til et verksted som har presse og få satt inn nye, dette gjelder da de 2 ved navet. Det vil nok ikke koste så mye når bærearmene er løse. Den i kanalen er som nevnt grei, jeg brukte boremaskin på den.

Skrevet

Du har ikke vurdert å bytte bakre og fremre traversoforinger mens du mekker bak der?? Er jo klart "litt" mere jobb å plukke ned hele bakstillingen, men gud det er verdt det. Bytta på min for 3 uker siden, og bilen ble nesten ikke til å kjenne igjen. Det som derimot var verre var å få ut de gamle foringene, prøvde å banke å slå med ymse verktøy/kopper/rør som jeg hadde tilgjengelig. Det tok meg da 2 timer å få ut EN foring :twisted: Henta like godt acetylen-apparatet og varma opp gummien rundt foringa og metallet på traversen, så var det bare et slag med hammer så var de 3 siste ute.

1vkvchpaq639ovk7nw1c.jpg

Gummi brenner godt det

y1yzjn4p1jgi10olg3r8.jpg

Nye PowerFlex installert, og de gamle kan ses i midten 8)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...