jensemann23 Skrevet Juli 15, 2008 Skrevet Juli 15, 2008 i forbindelse med at jeg skal skifte ut bærearmene bak, komplette med bremser og det hele, så tenkte jeg å bytte den store foringen på enden av bærearmen(den som er festa opp i karrosseriet) samt de to små på selve hjulopphenget. Er det vanskelig å få ut de gamle foringene? Og er det vanskelig å sette inn nye originale foringer? Evt lettere å sette inn powerflex?
BreitBau Skrevet Juli 15, 2008 Skrevet Juli 15, 2008 Det er ett helvette å ta ut gamle foringer.. Stiksag, drill og mye banning er stikkordet.. Å sette powerflex inn? Herregud for en drøm.. Bare å presse de inn med makten av en pekefinger..
jensemann23 Skrevet Juli 15, 2008 Forfatter Skrevet Juli 15, 2008 er det like lett å sette inn originale foringer også?
ehrnst Skrevet Juli 15, 2008 Skrevet Juli 15, 2008 nei, det er verre. men problemet er å få dritten ut. mine foringer var ikke mer enn 4 år gamle så for meg holdt det å kappe et rør i samme dimen som foringen, legge en planke over å få en kompis til å denge løs. riktig nok hadde jeg bakstillinga ute
BreitBau Skrevet Juli 15, 2008 Skrevet Juli 15, 2008 Rettelse nå Så ikke du hadde planer om å sette inn igjen originalt..
jensemann23 Skrevet Juli 15, 2008 Forfatter Skrevet Juli 15, 2008 nei, jeg kommer nok til å sette inn powerflex. Men sliter litt med å finne riktige foringer på schmiedmann. De jeg skal ha er disse med røde piler: finner ikke akkurat ut hvilke det er..
opt Skrevet Juli 15, 2008 Skrevet Juli 15, 2008 Den øverste røde pila de er litt på tur, men skjønner hvilke foringer du skal bytte, har gjort det samme selv. Den som sitter i kanalen er grei å få ut og grei å erstatte med powerflex. De andre 2 får du ikke i powerflex så vidt jeg vet, hvertfall det de sa til meg hos GS. På ebay finner du verktøy til rundt 1000kr, da er det lett å bytte de uten å ta ned bakstillinga. Etter min erfaring går det greit å få ut de gamle med rå makt og ymse verktøy, men å få de nye inn uten riktig verktøy er verre. Det er ikke så veldig vanskelig å slå de i stykker Siden du skal bytte bærearmene regner jeg med du har de løse nå, da ville jeg tatt de med til et verksted som har presse og få satt inn nye, dette gjelder da de 2 ved navet. Det vil nok ikke koste så mye når bærearmene er løse. Den i kanalen er som nevnt grei, jeg brukte boremaskin på den.
jensemann23 Skrevet Juli 15, 2008 Forfatter Skrevet Juli 15, 2008 oki. Det er den foringen ved den øverste pila som egentlig er gåen. så er vel den som er mest aktuell å bytte . Men hva heter den egentlig?
jensemann23 Skrevet Juli 15, 2008 Forfatter Skrevet Juli 15, 2008 er det denne??http://nettbutikk.gsbildeler.no/part_info.php3?itemid=582371&type=new
Breitling Skrevet Juli 15, 2008 Skrevet Juli 15, 2008 Du har ikke vurdert å bytte bakre og fremre traversoforinger mens du mekker bak der?? Er jo klart "litt" mere jobb å plukke ned hele bakstillingen, men gud det er verdt det. Bytta på min for 3 uker siden, og bilen ble nesten ikke til å kjenne igjen. Det som derimot var verre var å få ut de gamle foringene, prøvde å banke å slå med ymse verktøy/kopper/rør som jeg hadde tilgjengelig. Det tok meg da 2 timer å få ut EN foring Henta like godt acetylen-apparatet og varma opp gummien rundt foringa og metallet på traversen, så var det bare et slag med hammer så var de 3 siste ute. Gummi brenner godt det Nye PowerFlex installert, og de gamle kan ses i midten
jensemann23 Skrevet Juli 16, 2008 Forfatter Skrevet Juli 16, 2008 meget mulig jeg bytter ut alle foringene bak der ja.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå