Gå til innhold

E34 Touring problemer: Visker bak/risting

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann godt BMW-folk!

Har akkurat hentet min første BMW, og valget falt på en 525 TDS touring 94modell. Det er selvfølgelig bare å hoppe rett i skruingen, og trenger noen små råd/erfaringer fra dere! =)

Bakruteviskeren min går ikke..har målt strømmen til motoren, og det viser seg at den får konstant-strøm men ingen styrestrøm. Hva kan være problemet? ledningene til viskermotoren ser ut til å gå gjennom kabelføringen på høyre side av luka, og denne ser hel og fin ut.

Vet dere hvor jeg kan finne rele evt. styreenheten til bakruteviskeren? kan vell være noe sånt?

I tillegg har jeg lest litt på forumet om denne ristingen folk plages med.

Har noe lignende selv, når bilen er kald(første akks) opplever jeg risting.. det kan nesten føles som dårlig ballanse i hjula bak, men ristinga forvinner ettervært.. noen som har opplevd lignende?

Ristinga er ikke "sterk" men føles som f.eks. dårlig ballanse i hjula..

Har også dette fenomenet med utslitt viskerføring forran.. så visst noen har denne føringen liggende er jeg åpen for handel. Da bør den være hel, i GOD stand og ikke "revet" ut av bilen dn sto i! hehe;)

Er det forskjell på disse, eller passer det fra vhvilken som helst e34? :)

På forhånd tusen takk for evt. svar! Disse forumene er geniale! =D

Skrevet

Kall meg gjerne dum, men eg tenkte bakakslingen eg, da eg leste om risting BAK. Tenkte dårlig olje på diffen som gav utslag da den er kald...

Skrevet

Oljen på diffen er helt ny, så den skal være gulle god. Akkurat kjøpt skuta, så skal hive på vinterhjula å se om det kan være rett og slett hjula som spiller meg ett puss.. Men en brems som henger kan det jo være.. det må jeg jo finne ut med å hive den i været og rett og slett snurre hjula rundt?

Når det kommer til bakruteviskeren har jeg funnet ut at må være styreenheten(releet) eller fremover. Hvis noen har ett slikt rele, så ta gjerne kontakt.

Takk for svar så langt!

• 1 month later...
Skrevet

Har montert nytt rele for bakruteviskeren og den er like død..tydelig at det ikke kommer strøm frem til releet. De kabler jeg kan se er hele og pene, så da må det vell være bryter`n i rattstammen? Erfaringer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...