CBredal Skrevet Juli 15, 2008 Share Skrevet Juli 15, 2008 Hei. Får en slags tikking i motoren når jeg har ligget i 180-190 over en lengre periode, men lyden forsvinner hvis jeg kjører rolig i ca. en halv time hva kan det være? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Inline six Skrevet Juli 15, 2008 Share Skrevet Juli 15, 2008 Tikkelyder blir vel bare bagateller hvis du seriøst ligger å kjører i 180/190km/t i lengre perioder Sier jeg som nettop har mista lappen (Dog i 144km/t) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maurtin Skrevet Juli 15, 2008 Share Skrevet Juli 15, 2008 180-190 er mye i en lengre perriode! iallefall med en 318! hadde ikke brydd meg så mye med den tikkingen da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW 2002 Fredrik Skrevet Juli 15, 2008 Share Skrevet Juli 15, 2008 Er kanskje varm olje som blir så tynn at den sliter med å legge et beskyttende lag rundt kamaksling og vippearmene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30sprova Skrevet Juli 15, 2008 Share Skrevet Juli 15, 2008 Er kanskje varm olje som blir så tynn at den sliter med å legge et beskyttende lag rundt kamaksling og vippearmene. Jaa, eller at oljepumpa rett og slett ikke klarer og levere nokk ?? På m20 leverer pumpa i minste lager på hard kjøring vertfall, derfor mange bytter til m21 pumpe, serlig i forbinnelse med turbo bygging Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW 2002 Fredrik Skrevet Juli 15, 2008 Share Skrevet Juli 15, 2008 Ser at han har en E36 318i. Kan jo være den beryktede M40 motoren som er videre kjent for å tikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Juli 15, 2008 Share Skrevet Juli 15, 2008 Kan være intern skjørtebank i sjåførens hue også... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Juli 15, 2008 Share Skrevet Juli 15, 2008 Hadde du kommet til doktor og sagt det gjorde vondt når jeg gjør SLIK... Ville han sagt at han anbefalte at du ikke gjorde SLIK Mvh Dr. Hofstad Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deep Dish Skrevet Juli 15, 2008 Share Skrevet Juli 15, 2008 Har du drukket bensin...??? 180-190km/t.? Er da ingen plasser i og rundt Bodø det er mulig å holde slike hastigheter, i hvertfall ikke uten å være i stor fare for andre.! Så hvis jeg ser deg, så kan jeg garantere deg at du får andre problemer å tenke på enn tikking i motoren din..!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CBredal Skrevet Juli 16, 2008 Forfatter Share Skrevet Juli 16, 2008 hmm, okei... Nei, ikke akkurat i Bodø sentrum, smartass. Hamarøyfjellet og Steigentunellen er fine strekker Så da er det bare oljen/oljepumpa som sliter litt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hankook Skrevet Juli 16, 2008 Share Skrevet Juli 16, 2008 For det første så sa han aldri att han kjørte i 180-190 i Norge, kunne jo for alt vi visste våre på autobahn. Greit nå har han jo innrømmet att det er i Norge han kjører slik da. Skal ikke si min mening om nettopp det. Hvilket turtall har du i 180-190? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CBredal Skrevet Juli 16, 2008 Forfatter Share Skrevet Juli 16, 2008 har ganske høyt turtal, ja. Rundt 5.000 ++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KalMar Skrevet Juli 16, 2008 Share Skrevet Juli 16, 2008 motoren er vell ikke vant med å ligge i sånne turtall, vis den har vært mye "dau" kjørt rundt om i norge... mange som brenner seg der når de kommer ned til tyskland.. gir på å så brenner de opp catalysator og masse ant som ikke er vandt med sånne på kjenninger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CBredal Skrevet Juli 16, 2008 Forfatter Share Skrevet Juli 16, 2008 Ja, jeg skjønner. Den er ikke akkurat daukjørt, nei... men, skjønner at det blir litt store påkjenninger for diverse... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå