BN Skrevet Juli 17, 2008 Skrevet Juli 17, 2008 Har en e-36 coupe som åpner alle dører om jeg låser opp fra passasjer siden. Åpner jeg med defa fjernkontroll, eller med nøkkel i førerdør åpner førerdør og bagasjeromsdør. Noen som vet hva som er galt/hva som må byttes/overhales når sentrallåsen oppfører seg som dette..? Ingen stor, men en irriterende drittfeil
Stratos Skrevet Juli 17, 2008 Skrevet Juli 17, 2008 Vet ikke om det fungerer likt, men på min 1-serie så er dette et valg man kan gjøre. Hva som skal låses opp ved ett trykk. Om man trykker to ganger skal alt låses opp. På 1 serie setter man valget i kjørecomputeren, mulig det er noe mekanisk, eller en bryter på eldre modeller?
Ljos Skrevet Juli 17, 2008 Skrevet Juli 17, 2008 Har et lignende problem. Når jeg åpner/låser bilen så vil ikke venstre dør bak reagere. utrolig irriterende å måtte låse opp manuelt ved å dra i håndtaket innefra... Noen som har peiling?
Oslo-power Skrevet Juli 17, 2008 Skrevet Juli 17, 2008 Har et lignende problem. Når jeg åpner/låser bilen så vil ikke venstre dør bak reagere. utrolig irriterende å måtte låse opp manuelt ved å dra i håndtaket innefra... Noen som har peiling? Slitene kabler/herpa kabler i dør?
BN Skrevet Juli 17, 2008 Forfatter Skrevet Juli 17, 2008 Får feilsøke kabler og se litt på fjernkontroll i morgen.. fint med flere innspill på dette av noen som har hatt lignende problem
MortenK Skrevet Juli 18, 2008 Skrevet Juli 18, 2008 Jeg kan lite om dette, men har sett på flere lenker om sentrallåser. Noen byttet hjerne på dørene, noe som fikk alt til å fungere. Andre hadde funnet ut at ledningene var svidde så de kappet av den delen som var svidd, så skjøtet på en ny kabel. Håper dette hjelper, har selv problemer med sentrallås..
BN Skrevet Juli 18, 2008 Forfatter Skrevet Juli 18, 2008 Har sett på kabler og ikke funnet feil der..byttet fjernkontroll til defa og kodet den om, men ikke noe hjelp i det. Får se på rele`og hjerne over helgen.. Tar den med bagasjerom og tar en tur på sørlandet i morgen
kingnato Skrevet Juli 18, 2008 Skrevet Juli 18, 2008 Er nesten 100% sikker på att det er sentrallåsmotoren som har takket for seg!!dette har hendt meg på to biler,først på en e34 der pakningen rundt staget var gåen så vann hadde kommet seg inn å rustet fast hele dritten og så på en e36 der motoren kortsluttet!
DieselVegard Skrevet Juli 20, 2008 Skrevet Juli 20, 2008 Har et lignende problem. Når jeg åpner/låser bilen så vil ikke venstre dør bak reagere. utrolig irriterende å måtte låse opp manuelt ved å dra i håndtaket innefra... Noen som har peiling? Min E39 gjør det samme noen ganger. i 80% av tilfellene virker det som det skal. Dette betyr at det ikke er kabelbrudd. Kanskje motoren rett og slett er sliten, og avhengig av temperaturen, er friksjon og strømstyrke forskjellig?
Boen Skrevet Juli 20, 2008 Skrevet Juli 20, 2008 Høres ut som motoren i passasjerdøra har takket for seg, siden den ikke låser opp den døra. Dobbeltlåser den hvis du låser fra førersiden og passasjerdøra er opplåst? Dvs. at den låser opp igjen med en gang, så du må låse en gang til? Så vidt jeg har forstått fungerer sentrallåsen sånn at styreenheten får svar fra alle dørene. Hvis den får beskjed om at en dør ikke har låst, låser den opp igjen alle dørene for å varsle om at noe er feil. Dama har akkurat samme problem på sin. Hvis hun låser fra førersiden fungerer det kun hvis passasjerdøra er låst fra før, da får styreenheten beskjed om at alle dører er låst. Hvis passasjerdøra er opplåst og hun låser fra førersiden vil ikke passasjerdøra bli låst siden motoren ikke virker. Da får styreenheten beskjed om at passasjerdøra er åpen og låser opp igjen. Hvis hun låser fra passasjersiden virker alt som normalt, siden hun da fysisk vrir om låsen i den døra der motoren ikke virker. Håper dette ble noenlunde forståelig:) Et par andre klassikere på E36 er slitte dørbrytere og kabelbrudd i bagasjeluka. Sistnevnte har jeg nettopp fikset på min egen. Men siden passasjerdøra di ikke låser høres det ut som motor, evt. brudd i kabel til motor.
Ljos Skrevet Juli 20, 2008 Skrevet Juli 20, 2008 Høres ut som motoren i passasjerdøra har takket for seg, siden den ikke låser opp den døra. Dobbeltlåser den hvis du låser fra førersiden og passasjerdøra er opplåst? Dvs. at den låser opp igjen med en gang, så du må låse en gang til? Nei, den "dobbeltlåser" ikke. Er nok sikkert noe greier i døren som må byttes... Noen som vet om en DIY?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå