sveinern2 Skrevet Juli 17, 2008 Skrevet Juli 17, 2008 Hei! Edit; dette ble langt, håper noen gidder å lese For ca 5mnd siden var jeg i en kolisjon med bilen, jeg kjørte inn i et autovern med høyre frontside. Bilen ble fikset på et verksted i nærområdet. jeg fikk tilbake bilen etter litt lenger en avtalt tid, men dette var helt greit=) Når jeg hentet den merket jeg at panseret var helt skjevt, de skulle fikse det og tok bilen inn igjen, 10min senere hadde de stilt panseret noenlunde bra til, og jeg kjørte derifra. I etterkant har jeg merket en knekk i panseret, ser ut som de har prøvd å knekke det ned til grillen (som også har en stor glipe mot front fanger) dette er jeg veldig sikker på var der etter verkstedsoppholdet. Samt en liten bulk fra innsiden og ut, noe som de må ha laget. En dag datt innerskjermen ut fra høyre hjulbue. og en annen dag kom listen ut. I dag hadde jeg 4 hjuls kontroll på bilen. Og det viser seg at ALLE vinkler i understellet er HELT feil! veldig feil! Noe som har resultert i at begge framdekkene mine må byttes nå, og bakdekkene er i dårlig stand. Mekanikeren som fikser bilen sa at han ikke kunne tenke seg hva som kunne påført slikt på understellet annet en en dårlig foring, men det var det ikke. Så da kan de jo tenkes at de ikke tok front stillings kontroll på verkstedet. (noe jeg ikke forstår siden bilen fikk endel støt på hjulet i kolisjonen) Nå har jeg egentlig fått nokk, pga kostnadene dette kommer til å påføre meg. Panseret ble byttet på verkstedet, samt inner skjermer, skjermer, frontfanger osv Men har jeg noe krav på noen ting når det har gått så lang tid? Hva bør jeg forvente? Mvh Svein
BreitBau Skrevet Juli 17, 2008 Skrevet Juli 17, 2008 Hva har du betalt for? Har du spesifisert regning der det står at de har tatt firehjulskontroll? Hadde verkstedet muligheten for å ta firehjulskontroll? Ett oppretterverksted har som regel ikke dette.. Bulker og sånt bør du jo reklamere for "innen rimelighet etter at du oppdaget skaden"
sveinern2 Skrevet Juli 17, 2008 Forfatter Skrevet Juli 17, 2008 reklamen deres sier dette: "vi alle slags reparasjoner og servisearbeider på de fleste person- bilmerker" Så skulle tro det. Fikk ikkje spesifisert reknig. Bare en liste med deler som vart byttet. Dette var en forsikrings sak.
tmice Skrevet Juli 17, 2008 Skrevet Juli 17, 2008 Du har helt klart reklamasjonsrett på arbeid som ikke er gjort riktig. Men det er jo viktig at du har gjort dem oppmersomme på dette da i rimelig tid etter at du oppdaget den. Ikke ring å snakk med de, du må skrive til de å ha en kopi liggende, for da har du dokumentasjon på at du har hatt kontakt. Kan jo ringe men de kan fort si at du kom alt for sent med skaden å de kan skylde på at du ikke har tatt kontakt.... Smekk av gårde et brev! Good Luck
kim@etnorgeikrig.com Skrevet Juli 17, 2008 Skrevet Juli 17, 2008 Oppretter verksteder skal kunne ta firehulskontrol eller ha avtale med noen som kan jøre de for dem for å bli godkjent.
Sir Hofstad Skrevet Juli 17, 2008 Skrevet Juli 17, 2008 Oppretter verksteder skal kunne ta firehulskontrol eller ha avtale med noen som kan jøre de for dem for å bli godkjent. Jepp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå