Gå til innhold

1990 318iS Mtech II selges 90.000 BILDER!!!


JulianS
 Share

Anbefalte innlegg

Vurderer salg av min 318iS som ble levert som Mtechnic II fra fabrikk!

Bilen er lakkert bare for et par mnd. siden, da en tidligere eier hadde fått bilen lakkert med klarlakk over den originale tette lakken. Det som da skjer er at klarlakken flakker av når bilen blir stående i sola osv. fordi den originale lakken blir for varm!

Motoren og girkasse har gått 110.000 km i tyskland å går som ei klokke. Olje og filterskift utført etter 3-4000 km. (olja koster meg ikke så mye gjennom jobben så hvorfor ikke)

Det sitter en 266 graders innsugskam i motoren som gjør at effekten på høyere turtall er mye bedre, original eksoskam for å få det samme bunndraget og god kjørbarhet!

Den er nå lakkert i original farge men med baselakk og klarlakk, den vil da ikke falme sånn som disse bilene pleier å gjøre. Den blir levert ferdig lakkforseglet!

Bilen er i meget god stand, eu-godkjent i mars i år, uten mangler.

Det eneste som er å utsette på det tekniske er at det er litt slakk i bakakselen som er en E28 aksel med brems som fungerer godt og 4.44 utv. Store typen.

Bilen fikk ikke så mye utstyr fra fabrikk. Bortsett fra Mtech II aerodynamikk-pakke så er det sportsunderstell, Sportsstoler(Strøkent), Innvendig speil med leselys osv. Ikke sentrallås eller elektriske vinduer/takluke.

Sitter nesten nye FK Automotive Coilovere (Highsport), de er ganske stive men kunne vært stivere til banebruk.

Det som er skiftet i løpet av det siste året er:

Bensinrør/slanger

Bensintank

Alle foringer i bakstilling + bakre bærearmsforinger

Dempere og fjærer

E46 M3 cab dempertopplager bak (skal være stivere, skjønner ikke poenget)

Nytt batteri (Ikke lenge siden)

Bremsecalipere, skiver og klosser rund baut + bremsevæske jevnlig

Hovedbremsesylinder

Håndbrekkvaiere

Clutchsett

Nye skjermer og panser når den ble lakkert

Frontruta er ikke så gammel men begynner å bli slitt så kan hende den blir byttet ut ganske snart!

Z3 shortshift (Med girkasse som bare har gått 110.000 så er det GØY å gire)

Nytt låsesett (tenning, dører, tanklokk og koffert)

Nye hjullagere rund baut

Xenon i nærlys/fjernlys

E36 tannstang

Stort sett alt på denne bilen er byttet, litt av forige eier og litt av meg. Alt har ikke vært nødvendig men det å ha en bil hvor ALT er i skjønneste orden gjør at kjøregleden øker ganske mye!

Bilen er brukt på bane både av forige eier og av meg men bærer ikke preg av dette og har aldri fått skader eller defekter p.g.a. dette! Jeg har kjørt på 1.10 på rudskogen med denne bilen før jeg satt på det nye understellet. Det faktum at dette ikke bruker mer enn halvparten så mye bensin som en 325 på bane er jo ikke akkurat skremmende:)

Dette er biler som stiger i pris! Det finnes kun to ORIGINALE 318iS Mtechnic II i landet, nr 2 er også i mitt eie men det er et oppussingsobjekt!

Innbytte vurderes, helst E30 men alle seriøse forslag mottas.

Mvh. Julian Stensen, 41214062

1bvegnq63dkuoa1533xo.jpg

uqkw0ho74d5fci3gbznu.jpg

aseesrai7scwto9gq29r.jpg

aseesrai7scwto9gq29r.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd det ikke er en 325, for det er liksom det jeg er på utkikk etter. Ikke pga noe annet enn lyden. :) Men skal ha din i bakhodet.

Bilder av motorrom og interiør hadde jo heller ikke gjort noe kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd det ikke er en 325, for det er liksom det jeg er på utkikk etter. Ikke pga noe annet enn lyden. :) Men skal ha din i bakhodet.

Bilder av motorrom og interiør hadde jo heller ikke gjort noe kanskje.

Jeg er SÅ glad det ikke er en 325;) Skal ordne mer bilder til deg jeg:)

Glenno: takker å bukker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett og slett fordi det var de bildene jeg hadde:) De felgene som sitter foran har jeg fire av(BBS) med Hancoock Ventus R-S2. Er en mellomting av gateslicks og vanlige gatehjul men fungerer ypperlig på vått føre:) har to av de hjulene som sitter bak med Toyo Proxes R888 og to andre MOMO felger som er like stygge med samme dekk (ikke så mye mønster igjen)

Alt er forresten 15"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dr_s: Sant nok:) men det ene hankoock dekket var punktert så jeg satte på to r-dekk fordi jeg var drittlei av å kjøre med to 14" hjul;) Trur ikke jeg hadde fått noe særlig sladd med disse hjula bak;)

Messias: ja det stemmer:) Å da sladda jeg faktisk et par runder på våt brostein før jeg parkerte;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...