KeRu (Joavg) Skrevet Juli 18, 2008 Skrevet Juli 18, 2008 Hei! Nå har vi handlet inn Turbo, intercooler, dumpventil, rør, regulator, og masse greier jeg ikke engang aner hva er.. har NULL peiling på turbo og har aldri drevet på med turboer før.. Men nå skal vi da bygge om en 518 fra 1986 som har gått 140 000 km til et turbomonster! Dette blir spennende! Håper det er mange hjelpesvillige folk her som har bygget turbo på bmw før! Det jeg gruer for er å snu manifold og sveise.. Det aner jeg ikke hvordan man skal gjøre.. Noen som vet om DIY til e28?
Alecken Skrevet Juli 18, 2008 Skrevet Juli 18, 2008 Tøft! Dette må jeg følge med på. Har lyst å gjøre det samme på min.
Bimmerlars Skrevet Juli 18, 2008 Skrevet Juli 18, 2008 Du må skaffe deg flens først og fremst som passer på turboen. Da snur du manifolden og sveiser den på. Turbo vil da peke opp og frem
Bmweee Skrevet Juli 18, 2008 Skrevet Juli 18, 2008 tøft å hive seg på uten å ha så mye peiling som du sier du mangler:D Stå på!!
oddis Skrevet Juli 18, 2008 Skrevet Juli 18, 2008 Sett av noen uker på pure-pf.com forumet, så vil du lære enormt mye om turbokonvertering på BMW motorer. Ellers finnes det bra bøker, f.eks "Maximum Boost" av Corky Bell.
KeRu (Joavg) Skrevet Juli 18, 2008 Forfatter Skrevet Juli 18, 2008 Takk for goe tilbakemeldinger Jau, herre bli arrtii Glede mæ te å kom igang Kjæm te å hold dåkk oppdatert med bilda og diverse KOM MED TIPS (for Guds skyld..)
HansO Skrevet Juli 27, 2008 Skrevet Juli 27, 2008 Jau jau, da har vi bynnt på "verstingprosjektet":P hehe, går litt smått for tida, da vi jobbe en del, og æ har variabel arbeidstid, men ska nok snart få lagt ut nånn bilda og greier:) e btw min e28 som ska bygges om:) motoren e jo så vidt innkjørt, så satse på at den ska tål det her no..
KeRu (Joavg) Skrevet Juli 27, 2008 Forfatter Skrevet Juli 27, 2008 Bilder kommer, og egentlig virker turbobygging som en enkel jobb.. Eneste er å få sveisa flens på manifold.. (vi snur den orginale) Kan noen gjør dette for en cognac eller en fin sum? Altså kapp en bit av eksosinntak på manifold og sveis på flens?
E30_Dale Skrevet Juli 27, 2008 Skrevet Juli 27, 2008 Ja detta blir sikkert bra turbo bygg på 518 nice! Komme te å fylla me her ja! Nice, litt utenom det vanliga med turbobygg på 1800
KeRu (Joavg) Skrevet August 7, 2008 Forfatter Skrevet August 7, 2008 Her er litt bilder osv.. vi skal levere manifold til svesing av flens osv imorgen
KeRu (Joavg) Skrevet August 7, 2008 Forfatter Skrevet August 7, 2008 Her skal det sveises på flens Vi snur bare den orginale manfold for å koble på turbo
KeRu (Joavg) Skrevet August 16, 2008 Forfatter Skrevet August 16, 2008 Jau! Da er turbo\manifold og retureksos (downpipe) sveiset og fikset Nå holder vi på å skjære hull diverse plasser for å få inn rørene ut og inn av IC.
ADHD POWER Skrevet August 16, 2008 Skrevet August 16, 2008 hehe... tøft dette =) mye forventer dere å hente ut? skal det gjøres no med motor eller kaster dere bare turbo kittet på orginal motor?
KeRu (Joavg) Skrevet August 17, 2008 Forfatter Skrevet August 17, 2008 hehe... tøft dette =) mye forventer dere å hente ut? skal det gjøres no med motor eller kaster dere bare turbo kittet på orginal motor? Eneste vi gjør er å sette inn bensinregulator og gå over bremser og oppheng og skifte ut endel Motoren på disse tåler sykelig mye juling, så det går nok bra når vi starter med kun 0,4-0,5 i trykk (150 - 160 hester?) skal ikke kjøre på mere enn 0,7 uansett.. (180 hk?) Kan jo alltids rive den til 1,0 i rykk, men da sier vell motor natta etter en stund.. Men kjenner folk som har hatt rundt 1 bar i trykk og kjørt gris og de har ikke problemer enda
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå