Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Nå har vi handlet inn Turbo, intercooler, dumpventil, rør, regulator, og masse greier jeg ikke engang aner hva er.. har NULL peiling på turbo og har aldri drevet på med turboer før.. Men nå skal vi da bygge om en 518 fra 1986 som har gått 140 000 km til et turbomonster! :)

Dette blir spennende! :) Håper det er mange hjelpesvillige folk her som har bygget turbo på bmw før! Det jeg gruer for er å snu manifold og sveise.. Det aner jeg ikke hvordan man skal gjøre.. Noen som vet om DIY til e28? :P

• Svar 88
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Sett av noen uker på pure-pf.com forumet, så vil du lære enormt mye om turbokonvertering på BMW motorer.

Ellers finnes det bra bøker, f.eks "Maximum Boost" av Corky Bell.

• 2 weeks later...
Skrevet

Jau jau, da har vi bynnt på "verstingprosjektet":P

hehe, går litt smått for tida, da vi jobbe en del, og æ har variabel arbeidstid, men ska nok snart få lagt ut nånn bilda og greier:)

e btw min e28 som ska bygges om:)

motoren e jo så vidt innkjørt, så satse på at den ska tål det her no..:D

Skrevet

Bilder kommer, og egentlig virker turbobygging som en enkel jobb.. Eneste er å få sveisa flens på manifold.. (vi snur den orginale)

Kan noen gjør dette for en cognac eller en fin sum?

Altså kapp en bit av eksosinntak på manifold og sveis på flens?

Skrevet

Ja detta blir sikkert bra turbo bygg på 518 nice! Komme te å fylla me her ja! Nice, litt utenom det vanliga med turbobygg på 1800 :-)

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Skrevet
hehe... tøft dette =) mye forventer dere å hente ut? skal det gjøres no med motor eller kaster dere bare turbo kittet på orginal motor?

Eneste vi gjør er å sette inn bensinregulator og gå over bremser og oppheng og skifte ut endel :) Motoren på disse tåler sykelig mye juling, så det går nok bra når vi starter med kun 0,4-0,5 i trykk (150 - 160 hester?) skal ikke kjøre på mere enn 0,7 uansett.. (180 hk?)

Kan jo alltids rive den til 1,0 i rykk, men da sier vell motor natta etter en stund.. Men kjenner folk som har hatt rundt 1 bar i trykk og kjørt gris og de har ikke problemer enda :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...