Solum Skrevet Juli 18, 2008 Skrevet Juli 18, 2008 hva kan dette være??? Alvorlig, eller kun noen kontakter etc. Gjelder en bruktbil jeg ser på.....
BlueM Skrevet Juli 18, 2008 Skrevet Juli 18, 2008 Antispinn og ABS kommer nok mest sannsynlig av at en eller flere ABS-følere har tatt kvelden. Ikke videre dyrt å fikse. Om E36 har den samme svakheten som E39 så vil jeg tippe at det er en sensor i passasjersetet som har tatt kvelden, noe som ikke er den verste feilen, men som visstnok er grisedyrt å fikse. (Her får andre med mer peiling komme med innspill) Om du vil være helt sikker så er det jo ikke verre enn å få sjekket med et diagnoseverktøy da. Men jeg hadde kanskje vært litt skeptisk til en bil hvor eieren ikke engang gidder å fikse så åpenbare feil. Men det er kanskje bare meg. Kan jo være at det kan være grunnlag for pruting og et litt billig kjøp også - om du er i stand til å mekke litt selv.
Solum Skrevet Juli 18, 2008 Forfatter Skrevet Juli 18, 2008 ja bilen har stått en stund og er sannsynligvis prutbar...... Har rustne bremseskiver og olje lekkasje fra støtdempere i tillegg. Regener med et lite prosjekt.....men må nok bruke noe verksted.... hva tror du er worstcase-pris på airbag-caset
BlueM Skrevet Juli 18, 2008 Skrevet Juli 18, 2008 Aner ikke pris, men har hørt historier om at trekket på setet må tas av, sensor skiftes og trekk settes på igjen. Sikkert mer lettvint å "lure" sensoren på en eller annen måte. Men som sagt, jeg er på tynn is her såh....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå