Kid B Skrevet Juli 18, 2008 Skrevet Juli 18, 2008 Legger ut en tråd om bilen min som jeg har surra litt med i det siste. Det er en 525 e28 som skal få sleeper stuk. Planer for bilen i år er å få motoren til å gå, spinne litt og plage naboer og å ha den någelunde kjørbar, men ikke på skilt. Motoren er en m30 b35 fra en e32. Deler som skal brukes: -mahle stempler -Snudd innsug med nytt gasspjeld 3" -hjemmesnekret grenrør -sports kam (sitter i motor fra før) -Turbonettics t66 -Sachs 765 trykkplate -PPF dump 50mm -HKS kopi wastgate ny type 50mm -ARP headstuds -ca 750cc dyser -044 pumpe, summit filter, an koblinger -modifisert fuelrail med an koblinger -ms v3 data sprut -kl-racing intercoller, oil catch tank -+++ Bilen har: -weitec fjerer med koni justerbare forran og sach dempere bak. ok -tårnavstiver bak. ok -540 bremser skal på forran. ikke montert -bøttestoler forran. fester ok til den ene stolen skal kjøpe inn til den andre denne uka samt 4-punkts belter. -shortshift . ok -ms display. skal monteres(ferdig loddet) -veltebur. har bare hoved bøyle men er ikke sikker på om jeg skal ha Her er et par bilder av hvoran den så ut før jeg startet, og prøve montering av intercooler og turbo/trykkrør. Bilen er nå ribbet innvendig og asfaltmatter og demper matter er fjernet samt noe rust skal sveises og fester til belter og bur. Flere bilder og mer info kommer senere.. bare å legge til tips, råd og komentarer, men spar meg for tullekomentarer fra petter smart:)
Trond.S Skrevet Juli 19, 2008 Skrevet Juli 19, 2008 Detta blir saker! Hold på den nydelig orginal-looken på e28'n og kjør på med turbotrykk og gromdeler under skalet. Lykke til med bygget Hilsen Trond
Kid B Skrevet Juli 20, 2008 Forfatter Skrevet Juli 20, 2008 vet noen om hvor man får tak i noen kjipe stål felger som er 16 el 17 tom som er noe breie?
///MoePower Skrevet Juli 20, 2008 Skrevet Juli 20, 2008 Hvorfor ikke noen kjipe alufelger istedenfor? Enklere å finne tak i, og trenger ikke nødvendigvis å bli så dyrt det heller. Kommer til å følge med her, spent på resultatet.
Kid B Skrevet Juli 25, 2008 Forfatter Skrevet Juli 25, 2008 Har ikke fått jobbet noe på bilen denne uka siden bruks bilen en 325ix måtte ha en liten overhaling av toppen, men har fått handlet firpunkts seler og noen festebraketter til bøttestolene. Å til uka har jeg fri så da blir det mer jobbing på bilen og mer oppdateringer.. Har noen alu felger på bilen nå som kommer til å bli brukt i år men blir nok noe litt mer spenende neste år.. men synes det hadde vert kult med noen bredda stål felger på bilen, får å gi den litt shabby lokk..
Kid B Skrevet Juli 29, 2008 Forfatter Skrevet Juli 29, 2008 Fikk jobbet litt med bilen dag.. prøve montering. har også sveiset noen rør til wastegate.. enn så lenge er dette felgene som skal brukes.. stol og seler prøve montert. lurer på om jeg skal bruke baksete belte fester til 4-punkt selene eller sveise inn plater til øyekroker. hva tror dere, burde det gå greit? har også noen lufte hull for intercoolern. disse blir ikke så synlige bak fanger og skiltplate men trengs nok:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå