Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fordi det har OBDII systemet og da har den ikke en fysisk chip som kan taes ut og sette inn en ny, men må flashe (laste inn) ny programvare.

Tror hvertfall det har noe med OBDII systemet å gjøre, men m52 motorer kan ikke chippes på samme måte som m50 motorene.

Skrevet
Har montert kompressor på min E39 520i 1997mod

Skal da sette i større dyser 250cc om chippe. men møtte veggen da jeg hører at simens ikke er lett å chippe.Rett og slett hvem gjør det?

Kom på en ting.. Ring motornord i sverige (sundsvall) de kan helt sikkert hjelpe deg.. Mener de tar alt :lol: kom på det nå 8)

Skrevet
Fordi det har OBDII systemet og da har den ikke en fysisk chip som kan taes ut og sette inn en ny, men må flashe (laste inn) ny programvare.

Tror hvertfall det har noe med OBDII systemet å gjøre, men m52 motorer kan ikke chippes på samme måte som m50 motorene.

Merkelig, for jeg har noe jeg antar er originalchipen liggende i hanskerommet, i en Superchip-boks. Da er det jo nærliggende å tenke at Superchipen sitter i bilen, men det har jeg ikke sjekket (for jeg bryr meg egentlig ikke om det på en sugemotor).

Skrevet
Tror jeg ville prøvd med større dyser først og en 4-gassmåling for å kontrollere at det holder, så dratt til Motortechnic og fått programmert.

Trykk kjører du på?

trykket blir 0,5

men om jeg setter i større dyser så får den vel ikke mere da hjernen er programert til å strøyte inn ei viss mengde bensin. eller tar jeg feil?

vanskelig å skaffe program til simens hjerner har jeg forstått hos ts-racing og A-dekk.

Skrevet
ess blant annet mapper vel sånt for en 7-8000kr mener jeg og huske.

planen var å sende hjernen å få de til å ordne dette da eventuelt. bor i møre og romsdal. så er et stykke å kjøre ned for å gjøre dette egentlig.

Skrevet
Har montert kompressor på min E39 520i 1997mod

Skal da sette i større dyser 250cc om chippe. men møtte veggen da jeg hører at simens ikke er lett å chippe.Rett og slett hvem gjør det?

Kom på en ting.. Ring motornord i sverige (sundsvall) de kan helt sikkert hjelpe deg.. Mener de tar alt :lol: kom på det nå 8)

Sendte mail og spurte nå om de tar simens hjerner. trist om jeg ikke får gjort dette. har monteret kompressoren og alt klart.så kom dette problemet.hmm.. vil helst ikke ha tilleggssprut heller.

Skrevet

Merkelig, for jeg har noe jeg antar er originalchipen liggende i hanskerommet, i en Superchip-boks. Da er det jo nærliggende å tenke at Superchipen sitter i bilen, men det har jeg ikke sjekket (for jeg bryr meg egentlig ikke om det på en sugemotor).

du har sikkert Bosch styreenhet du da

• 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...