Gå til innhold

Nytt anlegg i e36 spiller dårlig.


Anbefalte innlegg

Ja, jeg har kjøpt alt nytt av høyttalere til bilen nå, og ny cd spiller, men jeg syntes ikke det spiller noe bra.. Det spiller greit høyt, men ikke som jeg regnet med. Og det spiller ikke noe bass i det hele tatt, selv om han på sjappa jeg kjøpte det på sa at høyttalerne bak (JBL ett eller annet) skulle spille veldig klart, og med bra bass, og bra diskant i høyttalerne foran. Men når jeg vrir opp volumet skurrer det bare når bassen kommer.. Prøvd å stille inn en mye greier på spilleren, men det blir ikke noe bedre, så nå har jeg stilt bassen nesten helt av.. Alle høyttalerne er koblet til cd spilleren.. Noe tips for å få dette noe bedre? Hjelper det med forsterker på det, eller er det rett å slett dritthøyttalere jeg har fått, siden det skurrer på bassen når jeg vrir opp litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan gi litt info om spilleren og høgtalerene dine. (merke og modell)

Har du koblet høgtalerene rett? (pluss på pluss og minus på minus)

Kobler du feil på eine høgtaleren får du mykje mindre bass! (da vil eine bassen gå oppover og den andre nedover=lite bass!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha noe rå bass, må du vel egentlig ha sub, men skal vel greie å få mer ut av dette settet enn beskrevet? har du noe annet frontsett, annet enn diskanter fremme? Mitt tips er å finne en kompis som har en 4 kanals forsterker el. og koble til.

Kobler da seff de 4 mest krevende høytallerne til forsterkeren, og de resterende til spilleren :P

EDIT: og bruk som sagt noe litt grovere enn sprengledninger :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha noe rå bass, må du vel egentlig ha sub, men skal vel greie å få mer ut av dette settet enn beskrevet? har du noe annet frontsett, annet enn diskanter fremme? Mitt tips er å finne en kompis som har en 4 kanals forsterker el. og koble til.

Kobler da seff de 4 mest krevende høytallerne til forsterkeren, og de resterende til spilleren :P

EDIT: og bruk som sagt noe litt grovere enn sprengledninger :P

Jeg har jo frontsett fremme ja, men de spiller ikke akkurat noe bass da.. :) Skal prøve om jeg kan få lånt en forsterker å prøvd ja. Men hvordan kobler jeg da, for å få høyttalerne til forsterkeren, og ikke spilleren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å drive høyttalerne fra forsterker, og ikke fra spiller, så må du strekke ledningene til forsterkern, åsså signalkabel fra spillern til forsterker, og selvfølgelig strømkabel, helst fra batteriet da, og bak til forsterkern. har du en diger forsterker, burde du vurdere ny dynamo, men trengs nok ikke til så lite anlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...