marararius Skrevet Juli 19, 2008 Share Skrevet Juli 19, 2008 Ja, jeg har kjøpt alt nytt av høyttalere til bilen nå, og ny cd spiller, men jeg syntes ikke det spiller noe bra.. Det spiller greit høyt, men ikke som jeg regnet med. Og det spiller ikke noe bass i det hele tatt, selv om han på sjappa jeg kjøpte det på sa at høyttalerne bak (JBL ett eller annet) skulle spille veldig klart, og med bra bass, og bra diskant i høyttalerne foran. Men når jeg vrir opp volumet skurrer det bare når bassen kommer.. Prøvd å stille inn en mye greier på spilleren, men det blir ikke noe bedre, så nå har jeg stilt bassen nesten helt av.. Alle høyttalerne er koblet til cd spilleren.. Noe tips for å få dette noe bedre? Hjelper det med forsterker på det, eller er det rett å slett dritthøyttalere jeg har fått, siden det skurrer på bassen når jeg vrir opp litt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vetu03 Skrevet Juli 19, 2008 Share Skrevet Juli 19, 2008 Må nok ha på en forsterker på de for å få ut potensialet i høytalerne... Vil tro du merker rimelig stor foreskjell da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marararius Skrevet Juli 19, 2008 Forfatter Share Skrevet Juli 19, 2008 Ja, merker det blinker i lysene og sånt i bilen bare jeg spiller litt høyt nå.. Noen tips til grei forsterker? Er bare til 6 høyttalere.. Ikke noe sub Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Juli 19, 2008 Share Skrevet Juli 19, 2008 Du kan gi litt info om spilleren og høgtalerene dine. (merke og modell) Har du koblet høgtalerene rett? (pluss på pluss og minus på minus) Kobler du feil på eine høgtaleren får du mykje mindre bass! (da vil eine bassen gå oppover og den andre nedover=lite bass!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marararius Skrevet Juli 19, 2008 Forfatter Share Skrevet Juli 19, 2008 Ja, kan prøve på det Spilleren: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... rtbilde=ok JBL 6*9": http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... id=&vn=736 Foran husker jeg ikke hva det var for noe.. Men har uansett tenkt på nytt frontsett etterhvert.. Det jeg har nå spiller greit, men lyst på noe skikkelig noe.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola. Skrevet Juli 19, 2008 Share Skrevet Juli 19, 2008 Blinker lysene i spilleren eller på bilen?? Det er no galt med strømforsyninga til spilleren tipper jeg.. Du må legge grovere ledninger om lysa blinker.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Juli 19, 2008 Share Skrevet Juli 19, 2008 Du har no ganske lettdrevne høgtalere, so du skal no få litt bass ut av dei. Har du sjekket om du har koblet pluss og minus rett på høgtalerene? (må vel nesten sjekke bak spilleren og) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marararius Skrevet Juli 20, 2008 Forfatter Share Skrevet Juli 20, 2008 Det er lyset i spilleren som blinker.. Har ikke sjekket bak på spilleren om plus og minus er riktig der, men hvis jeg bytter om ledningene bak på høyttalerne har jeg akkurat samme lyd uansett. Syntes det er litt rart men. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Juli 20, 2008 Share Skrevet Juli 20, 2008 Du bytter vel selfølgeligt om høgtalerledningene på berre 1 høgtaler når du tester dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hyggmaister Skrevet Juli 20, 2008 Share Skrevet Juli 20, 2008 Skal du ha noe rå bass, må du vel egentlig ha sub, men skal vel greie å få mer ut av dette settet enn beskrevet? har du noe annet frontsett, annet enn diskanter fremme? Mitt tips er å finne en kompis som har en 4 kanals forsterker el. og koble til. Kobler da seff de 4 mest krevende høytallerne til forsterkeren, og de resterende til spilleren EDIT: og bruk som sagt noe litt grovere enn sprengledninger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marararius Skrevet Juli 20, 2008 Forfatter Share Skrevet Juli 20, 2008 Du bytter vel selfølgeligt om høgtalerledningene på berre 1 høgtaler når du tester dette? Ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marararius Skrevet Juli 20, 2008 Forfatter Share Skrevet Juli 20, 2008 Skal du ha noe rå bass, må du vel egentlig ha sub, men skal vel greie å få mer ut av dette settet enn beskrevet? har du noe annet frontsett, annet enn diskanter fremme? Mitt tips er å finne en kompis som har en 4 kanals forsterker el. og koble til.Kobler da seff de 4 mest krevende høytallerne til forsterkeren, og de resterende til spilleren EDIT: og bruk som sagt noe litt grovere enn sprengledninger Jeg har jo frontsett fremme ja, men de spiller ikke akkurat noe bass da.. Skal prøve om jeg kan få lånt en forsterker å prøvd ja. Men hvordan kobler jeg da, for å få høyttalerne til forsterkeren, og ikke spilleren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CBredal Skrevet Juli 20, 2008 Share Skrevet Juli 20, 2008 For å drive høyttalerne fra forsterker, og ikke fra spiller, så må du strekke ledningene til forsterkern, åsså signalkabel fra spillern til forsterker, og selvfølgelig strømkabel, helst fra batteriet da, og bak til forsterkern. har du en diger forsterker, burde du vurdere ny dynamo, men trengs nok ikke til så lite anlegg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A. Larsen Skrevet Juli 21, 2008 Share Skrevet Juli 21, 2008 Det som er veldig viktig er at alle høytalerne har + og - koblet likt, ellers jobber de imot hverandre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marararius Skrevet Juli 22, 2008 Forfatter Share Skrevet Juli 22, 2008 Da må jeg sjekke igjennom alle sammen da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå