Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dra til din nærmeste NAF-stasjon, og dem gjør det for 50,-. Er du medlem, så er det gratis.

Hvis du ikke har noen referanse på hva det skal være når det er korrekt, så er det bedre å betale for det, enn å kjøre rundt og blende folk..

Skrevet

til naf er litt langt kun for å justere fjærn lysene 10 mil en vei.

klart en ikke skal løfte fjærnlysene for mye,men nå er de lavere enn nærlysene,og kan naf gjøre det så er der vel noen her inne som også kan det,så litt hjelp hadde jeg sett stor pris på.

Skrevet
(...) og kan naf gjøre det så er der vel noen her inne som også kan det,så litt hjelp hadde jeg sett stor pris på.

Altså, nå er det ikke slik at NAF står og skrur på dette på feelingen..

Dem har måleutstyr som dem setter foran hver lykt, for da å måle lysbilde og vise dette frem hvordan det ser ut, hvorpå dem stiller lysene i høyde og bredde etter dette. Må huske på at du kan lyse for mye mot venstre/høyre også.

Anywho.. Er verksteder som kan gjøre dette også, men jeg vet bare at NAF er billige. Skjønner jo at det kan være langt til slike steder hvis man ikke bor lokalt.. Jeg ville nok heller sjekket litt rundt hvor mye verksteder i nærheten skal ta for dette. Bedre dette enn garasjeløsninger. Vi beveger oss "snart" mot en mørkere årstid, og det blir da mer og mer viktig å ha korrekt justerte lys.

Skrevet

joda er fult klar over alt det du sier,ikke for å være frekk eller spydig,men det er stor forskjell på når fjærn lysa er lavere enn nærlysa,for så å løfte dem litt,til å løfte dem så de lyser i tretoppene :-)

så hadde satt stor pris på om noen kunne hjelpe.

Skrevet

Du har som regel 2 justeringsskruer i toppen av hver lykt. Vet ikke hvordan det er på E39 med xenon osv men. Stell deg mot en vegg, og se om du kan justere noen skruer der, så finner du fort ut om du får justert eller ikke.

Skrevet

det er kun justerings skruer på nærlysene 2stk på hver,en for høyde og en for høyre venstre.kan ikke finne noen til fjærnlysa der er det som er så rart,er nesten som om lyktene må demonteres for å justere dem,og det virker litt dumt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...