Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bestilte meg diagnoseverktøy til bimmern på Ebay. 500 spenn for alt.

Den boksen har bare gammel RS-232 serieport, så da må jeg kjøpe en USB-RS232-overgang, så det var jo litt kjipt. Menmen.

Annet enn diagnose, er det flere morsomme ting man kan gjøre med et slikt verktøy?

Ja, og om noen i Bergen trenger diagnose er jeg mannen å kontakte :P

• Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Rykter sier at usb overganger for rs232 ikke virker med carsoft... Har ikke testet, men får du ikke kommunikasjon kan det hende du må investere i et pcmcia kort

Skrevet

Er jo nesten slik at man får en listen dårlig gammel laptop til samme pris som man får et PCMCIA-kort, som da kan kjøre win 98SE og dermed Carsoft knirkefritt. Er jo litt greit å ha en egen dedikert laptop til diagnose ;)

Jeg har ihvertfall valgt å gå for en separat løsning :)

Skrevet

er faktisk noen berbare som har COM port i dag også :wink: jeg har selv en Acer TM 6592 den har com port og funker fint til diagnose pluss at den er bra på andre ting også :)

Skrevet

Problemet er vel å få satt USB-RS232-adapteret til COM1-4 så vidt jeg kan resonnere meg frem til.

Og hvis ikke har jeg intet mindre enn TO gamle laptoper som kan brukes. Men orker ikke installere Windows på dem med mindre jeg må...

Carsoft var for øvrig med i esken. På CD-en er det en mappe som heter "CRACK"....

Oh you chinese. When will you learn?

Skrevet

Det er ikkeno problem :)

Kjører ofte usb rs232 porten min som com2

fra wikipedia:

Serial ports of personal computers are also often used to directly control various hardware devices, such as relays or lamps, since the control lines of the interface could be easily manipulated by software. This isn't feasible with USB which requires some form of receiver to decode the serial data.

Skrevet

Ser ut som samme produkt, ja.

Velvel. Det fungerer, men bare delvis. Programmet kræsjer når jeg skal kjøre diagnose! Live data fungerer dog, men det har ikke så stor nytteverdi for meg å se temperatur osv. I alle fall ikke nå.

Googlet litt og det er visst flere som sliter med dette:

http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... p?t=920738

Bmwfanatic: Hvis det funker hos deg, hvilken versjon av programmet var det som fulgte med? (Du finner versjonsnummer under "_____?______" menyen i programmet.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...