candikid Skrevet Juli 20, 2008 Skrevet Juli 20, 2008 sitter og nettshopper litt på ebay. mon tro om de ikke hadde e30 320 i usa? når det står lista opp hvilke modeller bærearmer, foringer, styreledd og andre forstillingsdeler passer til, så ramser dem opp alle E30 modeller omtrent, bortsett fra 320... kan noen bekrefte at dem rett og slett glemmer å nevne denne? og en ting til, har dere bmw-entusiaster noen nettside, eventuelt butikk hvor dere handler uoriginale reservedeler til bmw'ene deres til en helt annen pris enn originaldeler og "mekonomen"-deler? for eksempel til prisen av de "after market" delene jeg får kjøpt på ebay. har ingenting imot å handle på ebay, men om det finnes noen steder i norge med like gode priser er det verdt å vite.
Gunnar Skrevet Juli 20, 2008 Skrevet Juli 20, 2008 Generelt sett er det veldig lite europeiske og amerikanske biler under 2.5-liter i USA. Av f.eks. 7-serien jeg har kom kun 740i og 750i på markedet i USA, mens vi i resten av verden hadde helt ned til 725tds. Ellers får du både originalt og uoriginalt hos GS, men prisene er relativt stive. Med litt rabatt hos BMW-forhandler så er det sjelden noe å tjene hos GS. Koed i Danmark er nok noe av det rimeligste du finner av seriøse sjapper. Der jobber det dessuten et par nordmenn (som også er på forumet her), så du kan få god norsk hjelp.
ChrZZ Skrevet Juli 20, 2008 Skrevet Juli 20, 2008 Ang liten motor i USA, så er det en kjent sak, som Gunnar nevner, at bilene er billige der, og hvem vil vel ha en 316, 318, 320, når man får en 325 til latterlige null kroner? Per dags dato, så tror jeg ikke engang de nyeste modellene (f.eks. E90) engang kommer i 320-versjonen. Tror minste *der borte* er 325 fra forhandler. MEN, så har jeg da også funnet ting og tang som passer min E46 316i. 316i er som kjent, omtrent, bare å finne i Tyrkia, Danmark, Hellas og Norge. Dette fordi dette er dyre land å kjøpe bil i, og da lønner det seg å kjøpe slike hvis man vil ha BMW. Dette ang KOED er vel litt gammel informasjon, Gunnar? Koed har nu fått en norsk avdeling på Skedsmo hvor våre norske venner sitter. Dette er ingen utsalgsavdeling, men dem bare koordinerer bestillinger og annet derfra for oss i Norge. Da brukes også Posten Norge som sendingspartner. se mer på www.koed.no Legg varene i handlekurven, og da får du TOTALPRISEN som du betaler. 99,9% av alle her på bimmers (og det er ikke få!) som har handlet der, er MEGET fornøyd med gutta. Sendes noe feil fra dem, så er dem ikke snaue på å sende korrekt til deg (sett at den som var feil blir sendt tilbake) EDIT: Jeg pleier som regel å bruke kryssreferansesøket her på RealOEM for å finne ut om en del passer på også din bil. http://www.realoem.com/bmw/select.do Du finner bilen DIN (enten manuelt eller via VIN-nummeret), også finner du delen du trenger. Når du har funnet delenummeret på delen, så skriver du den inn her: http://www.realoem.com/bmw/partxref.do [velg EURO!] Da får du opp alle modellene som den delen akkurat passer på. Står både 320, 325, etc etc, så er du i mål! (ihvertfall nærmere;))
candikid Skrevet Juli 20, 2008 Forfatter Skrevet Juli 20, 2008 ja okay. har sammenligna litt priser, og jeg har ikke dårlig tid, så det lir vel Ebay nå i første omgang. har Koed kun lager i danmark, eller i norge også? tenker på leveringstid forresten så er 318 nevnt blant biler som deler visstnok skal passe til, så hopper dem over 320 og nevner 323i osv.. søk på omtrent hva som helst til E30 og se selv edit: så det kom et svar mens jeg dreiv å skreiv her. takk for info
ChrZZ Skrevet Juli 20, 2008 Skrevet Juli 20, 2008 Btw, les EDIT-en min over i innlegget mitt Dem har alt lagret i Danmark, men hvis dem har delen på lager i Danmark og du f.eks. bestiller på mandag, så har du delen på onsdag/torsdag/fredag.
|Ole| Skrevet Juli 21, 2008 Skrevet Juli 21, 2008 Det meste som passer 318 og 325 passer 320 stort sett alt på heile bilen passer 320
|Ole| Skrevet Juli 21, 2008 Skrevet Juli 21, 2008 eg handla mykje til min e30 320 på ebay, hadde ikkje problem med passninger på nokke av det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå