Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hello godtfolk

har et problem med bilen var i sverige i går og bilen ble ektrem varm da jeg skulle parkere på nordbye senteret, tempratur måleren sto på det røde og jeg åpnet panseret og bilen kokte, og hadde nesten ikke vann. fylte på vann og kjørte till shell stasjonen over grensa på vei hjem igjen. bilen var ikke ekstrem varm på temp. måleren men nesten alt vannet var borte. fylte på og ventet litt plutselig var alt vannet borte. regner med det gikk inn i radiatoren fylte på mere og kjørte vidre. kjørte til esso i horten og bilen måtte ha påfyll men ikke like mye og måleren sto på midten.

fortsatte bil esso i sandefjord og fylte mere. det rakk helt hjem. sikkert uintressangt hvor jeg fylte men tok det nå med.

det jeg lurer på hva kan være galt?

har skjekket olja for og se om den var grå aktig det var den ikke, oljen var mørk og fin. så da er vel toppen utelukket.

vifta går også.

men oppdaget at det lakk litt vann nederst på vann tanken helt nederst ved skille av de den blanke plasten og overgangen til den sorte nederst. kan det være nok til att bilen tømmes totalt for vann og koker?

eller kan det være vann pumpen`?

noen andre forslag på hva det kan være?

alle forslag mottas med stor takknemlighet siden dette haster.

ps søkte på forumet men fant ikke noe som ga meg svar på mitt problem

Skrevet

Det bruker å bli litt trykk i kjølesystemet når vannet blir varmt og utvider seg, så om det lekker litt vil det sprute, men ikke så mye.

En annen ting du burde vite er at om kjøleveska er for tynn eller at du bare har vann på så vil det renne rett ut. Vannet er litt tynner enn kjøleveska og motorer er laget sånn at det ikke skal gå an å ha bare vann i kjølesystemet, rent vann renner rett ut mellom noe gummi pakkningsopplegg ved kjøle/vannpumpa.

Håper du ble litt klokere:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...