icc Skrevet Juli 21, 2008 Skrevet Juli 21, 2008 Vil lavere kompresjon ha noe å si om man ikke har turbo? Enn med letter svinghjul på veiva da? Tenkte at hvis jeg uansett måtte rive i stykker motorn å bytte alt av lager så kan jeg jo gjøre den turboklar med smidde stempler osv. i samme slengen.
Gjest Skrevet Juli 21, 2008 Skrevet Juli 21, 2008 Den vil gå dårligere med lavere kompresjon ja. Hvor mye er avhengig av hvilket utgangspunkt du har og hvilken komp du legger deg på. Jeg ville gått for en M20B25 forran en B20
icc Skrevet Juli 21, 2008 Forfatter Skrevet Juli 21, 2008 Ja vet, men ville vært litt gøy å fått en b20 med i overkant av 200hk, dvs. rundt 0,5 bar eller noe? som er ganske holdbar/slitesterk også.
Fliid Skrevet Juli 21, 2008 Skrevet Juli 21, 2008 å kjøre med en "nedkompa-turboklar-motor" hadde jeg rett og slett ikke orket. Blir lat som ett svin inntil turboen kommer. Men er som Morten sier, dette kommer selvfølgelig helt ann på hvilken komp du velger. Men slik jeg har sett så blir kompen senket godt og det ender selvfølgelig med en daff motor om den ikke har pustehjlpen klar. : )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå