plumbo79 Skrevet Juli 21, 2008 Skrevet Juli 21, 2008 Da er det tiden for å sette i stand den gode gamle ix`en min, den har vært trofast de siste 50 000 km uten noe trøbbel så den skal få litt god behandling. Nissen fra schmiedmann har skaffet noen deler:
plumbo79 Skrevet Juli 22, 2008 Forfatter Skrevet Juli 22, 2008 Litt fremgang: Nye fjerer, dempere,casterstag,bremserør/slanger,bremseskiver og klosser, prøvde green stuff klosser denne gangen så det skal bli spennende Andre ting som er gjennomført: Byttet fordelerlokk, rotor,plugger,luftfilter og renset lmm med startgass, etter det ble gangen mye finere. Har også skiftet olje på motor, girkasse, front diff og fordelingskasse.
plumbo79 Skrevet Juli 23, 2008 Forfatter Skrevet Juli 23, 2008 I dag fikk jeg fjernet gummi foringen på bæreamen, brukte et rødglødende knivblad for å skjære gummien og vinkelsliper for å få av stålhylsa. Bremsecalipterene var så rustene at jeg bestemte meg for å prøve et stoff som heter deep clean (25% saltsyre+noe annet godis) Slik så de ut: etter en omgang stålbørste: Deretter penslet jeg på deep clean noen ganger over en halv time, høytrykkspylte og deretter gjentok prosessen Her er resultatet: Har tydelig spist mye av rusten men jeg tror jeg må sandblåse før jeg påfører lakk, hvis ikke det er noe som males rett på rusta som faktisk virker.
plumbo79 Skrevet Juli 25, 2008 Forfatter Skrevet Juli 25, 2008 Liker god øl ja ,fikk tak i noe konsentrert saltsyre som jeg prøvde på calipterne, den var det mer futt i ja
336mik Skrevet Juli 25, 2008 Skrevet Juli 25, 2008 Godt å se at noen pussler litt med en e30ix også. Dette er en bil med langt bedre potensiale enn e34 ix om vinter`n.
plumbo79 Skrevet Juli 25, 2008 Forfatter Skrevet Juli 25, 2008 Sier du det ja,vurderte faktisk e34 ix pga kjørekomfort og mer moderne motor men fremkomelighet er veldig viktig for meg da jeg bor nesten 1.5 mil fra alfarvei, i vinter da jeg kjørte hjem etter et nattskift var det ikke brøytet på lenge og jeg måtte kjøre i over 30 cm snø, måtte brøyte meg vei hjem
TSL Skrevet Juli 25, 2008 Skrevet Juli 25, 2008 blir brs dem calliperen der. godt øl er yingen. hva er topp 5?
Wolfeh Skrevet Juli 25, 2008 Skrevet Juli 25, 2008 Denne skal jeg følge med på, likte det du gjorde med caliperne. Vurderer å gjøre noe av det samme på min.
Martins Skrevet Juli 26, 2008 Skrevet Juli 26, 2008 Denne skal jeg følge med på, likte det du gjorde med caliperne. Vurderer å gjøre noe av det samme på min. jøs,imponerende.dem ser jo nye ut dem caliperne nesten
plumbo79 Skrevet Juli 26, 2008 Forfatter Skrevet Juli 26, 2008 blir brs dem calliperen der.godt øl er yingen. hva er topp 5? sens
TSL Skrevet Juli 26, 2008 Skrevet Juli 26, 2008 blå royal. corona. borg.bud. cb godt det er flere som har sansen for godt drikke. hehehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå