LAman Skrevet Juli 22, 2008 Skrevet Juli 22, 2008 Min E39 520IM oppfører seg noe merkelig under oppstart. Følgende skjer: - Når motor er kald starter den alltid på første forsøk, men om den står på tomgang så stopper den etter noen minutter. - Når eg da skal starte motor igjen så må eg kjinne en del før den omsider starter. - Stopper eg motor etter at den har gått en tid, så må eg igjen kjinne en del før den går i gang. Går da som en klokke, og ingen rykking eller ujevnheter i det hele tatt. Noen som har tips hva dette kan være? På forhånd takk for svar/tips.
Breitling Skrevet Juli 22, 2008 Skrevet Juli 22, 2008 det første som faller i hodet på meg er Tomgangsregulatoren
icc Skrevet Juli 22, 2008 Skrevet Juli 22, 2008 Ja ville nok fått sjekket den. btw. Godt å se fler fra Narvik her:P
LAman Skrevet Juli 22, 2008 Forfatter Skrevet Juli 22, 2008 det første som faller i hodet på meg er Tomgangsregulatoren Ok...takker for svar. Er det noen enkel metode å sjekke om dette er den skyldige?
LAman Skrevet Juli 22, 2008 Forfatter Skrevet Juli 22, 2008 Syns det er rart at det skal være tomgangsmotoren. Ville den ikke gått ujevnt og stoppet etter at eg kjinnet igang varm motor? Sant skal sis at det hender at den stopper også ved restart med varm motor om den har stått 15-30 min. Merkes også når det er meget varmt i luiften og solen står godt på. Kan også nevne at eg hører et lite "pust" fra motorrommet når motor slukkes...men dette er vel normalt (?) Bensinfilteret kan det vel ikke være siden den ellers går som en klokke Tenkte på wiren til luftspjeldet - hvordan skal denne være justert og kan denne ha innvirkning? Bare spør - litt rookie på dette feltet Ønsker flere kommentarer fra "kjennere"
LAman Skrevet Juli 22, 2008 Forfatter Skrevet Juli 22, 2008 Syns det er rart at det skal være tomgangsmotoren. Ville den ikke gått ujevnt og stoppet etter at eg kjinnet igang varm motor? Sant skal sis at det hender at den stopper også ved restart med varm motor om den har stått 15-30 min. Merkes også når det er meget varmt i luiften og solen står godt på. Kan også nevne at eg hører et lite "pust" fra motorrommet når motor slukkes...men dette er vel normalt (?) Bensinfilteret kan det vel ikke være siden den ellers går som en klokke Tenkte på wiren til luftspjeldet - hvordan skal denne være justert og kan denne ha innvirkning? Bare spør - litt rookie på dette feltet Ønsker flere kommentarer fra "kjennere"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå