Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det egentlig å "drifte"/sladde litt med disse bilene? med 320'n hender det jeg tar meg en liten sladd i ny og ne. Det samme gjør jeg med 316 også (våt asfalt vel og merke! ;P)

Er dette stor slitasje for drivverk osv? Har allerede merket at det sliter greit på dekkene! :P hehe..

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

drifting krever minimum 250hk+ for å få fin flyt og høy hastighet på banedrifting i en så tung bil som e36..

en liten sladd klarer man med ei boble med 34hk å..

Skrevet

Man kan leke seg helt fint med disse bilene. Men det hjelper MYE å ha diff sperre/brems på disse små motorene.

Har sett org Sierra 2.0is som har tatt langsvingen på rudskogen.

Det enkleste er vel å bare å sveise ESAB sperre 8)

Skrevet
drifting krever minimum 250hk+ for å få fin flyt og høy hastighet på banedrifting i en så tung bil som e36..

en liten sladd klarer man med ei boble med 34hk å..

Ja greit. Men faktumet er jo da at jeg får driftet med 320'n, helt greit. Og spørsmålet mitt er jo mer om det sliter veldig på bilen? Ikke hva som kreves for å få en lang og fin drift.. :)

Skrevet

Er vel litt logikk i dette også, jo mere motor du har jo mindre sliter det på div deler på bilen(utenom dekk), for mer kraft på bakhjula så spinner de lettere å har mere omdreininger og går lettere....

:)

Skrevet

med NOk satsing så klarer en org sierra 2.0is hele langsvingen ja.. det har jeg gjort flere ganger.. ;) med diff brems vel og merke

Skrevet

det kommer jo heilt anpå ting,kor mye det sliter.

får du den ut ved bare og vri ratte og spide,eller må du pumpe clutcrn får å få den ut.så sliter du mer på alt,da nykker det temlig i alt som er under der egentlig.men har først hjulla sluppet så sliter det egentlig kunn på dekke,driverke går lit tyngre,men det tåler det greit. 320 eg hadde var lit trimma,men den trengte eg faktisk ikkje ant en spide og svinge på ratte,så kom fua på den :D det var coupe da,vetkje om vekta er fordelt anleis på dem??

Skrevet
Jada, er klart det er det! Kan jo tenke til meg noe selv.. ;) Men om det var drastisk da, om du skjønner :P hehe..

Du får bruke 320 i stedefor 316 da :)

Skrevet
Jada, er klart det er det! Kan jo tenke til meg noe selv.. ;) Men om det var drastisk da, om du skjønner :P hehe..

Du får bruke 320 i stedefor 316 da :)

316 kommer så vidt med våt asfalt! ;P hehe.. Så er litt mer aktuelt med 320'n ja :) Er jo satans morsomt da ;)

Skrevet

Har du ei stram drivlinje og et stivt chassi er det utrolig hvor lite som skal til av hk. Men noen lange feite "drifter" blir det ikke med 150hk.

Kaste ut all overflødig vekt er også en god ide.

Skrevet

Mitt poeng, er at det er ikke drifting å klare litt vinkel i hele langsvingen med svak røyk, en og annen gang..

Skal en drifte trenger en mer enn 150hk.. Skal en sladde i kryss i sentrum, så holder det vel til en viss grad..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...