Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk høre fra BMW verkstedet at tidligere eiger av min 520i E39 1996 var inne med bilen i 2006 for en diagnosetest.

De mistenkte den gang at det var kontaktproblemer på diagnosekontakten (eir kanskje) og fikk ikke foretatt en full sjekk.

Er det et enkelt grep eg kan sjekke/måle dette selv?

Dette gjelder kontakten i motorrommet som vel brukes til programmering iflg BMW.

Det sitter og en kontakt inne i cupeen (over gasspedal), men her kan en vel bare foreta avlesing...eller?

Alle "BMW-gutta" var på ferie, så vedkommende eg snakket med var litt usikker, men skal inn der i morgen og tenkte eg kunne få målt/sjekket evt. kontaktfeil i forkant siden de nesten er ubemannet.

Håper noen har tips.

Skrevet

Kontakten i motorrommet gir tilgang til alle styreenhetene i bilen, mens den inne i kupeen kun gir tilgang til motorstyring (miljøkrav, merk dette gjelder kun modeller som har begge kontaktene)

For å sjekke dette selv bør du ha koblingsskjema (WDS) tilgjengelig slik at du vet hvor hver enkelt ledning/kontakt går, samt diagnoseutstyr for å teste om du får kommunikasjon med de forskjellige modulene.

Irr/korrosjon burde være enkelt å se og gjøre noe med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...