ruberhai Skrevet September 29, 2008 Skrevet September 29, 2008 Min 320d har gått dårlig i d siste, har chippet/mappet samme som x25Touring og skal være 170hk.. fikk lest av feilkoder idag, og det kom opp feilmelling om at enten det var noe galt med EGR eller LMM.. TOk av kontakten til LMM og bilen gikk vesentlig bedre etterpå! Blir nok handling av ny asap. Mener fortsatt bilen skal ha litt bedre bunndrag, kan det være noe feil med EGR også kanskje? Noen gluper hoder som har erfaringer de vil dele?
Bmwfanatic Skrevet September 29, 2008 Skrevet September 29, 2008 bilen min gikk som ei bøtte møkk når jeg tok av kontakta til lmm min i allefall, uten att det hjelper deg stort sikkert (eller meg) syns det var rart att din gikk bedre
cyclic Skrevet Desember 2, 2008 Skrevet Desember 2, 2008 funnet ut av problemet enda?? kom nettopp på at min gikk litt dårligere etter at jeg installerte innsatsfilter...det viste seg at luftmengdemåleren ikke tålte oljefilmen som ligger i kn-filtrene...luftmengdemåleren min var også ny før jeg satte inn nytt filter! Uansett så kan det oppstå endel trøblings i forbindelse med chip...så det kunne vært en ide å sjekket chippinga
2000Touring Skrevet Desember 2, 2008 Skrevet Desember 2, 2008 Hvis du har brukt KN-filter og bilen går dårlig, kan det være LMM selv om man ikke får feilmelding ved diagnose. Den kan rett og slett være møkkete på grunn av , som før nevnt, oljen på filteret. Kjøp CRC sin luftmassemålerrens. Bilen min gikk skikkelig dårlig etter å ha gått med KN innsatsfilter i ett års tid. Vasket med CRC luftmassemålerrens, og bilen ble gull og kjøre igjen. Dette er en sprayboks, og den koster ca 150kr - mye billigere enn å bytte LMM.
x25Touring Skrevet Desember 2, 2008 Forfatter Skrevet Desember 2, 2008 Har ikke funnet noe mere ut av min. Har vel egentlig slått meg til ro med at den skal være sånn..... Men er litt interesert i å sjekke EGR ventilen. Noen som har bilde eller forklaring av hvordan jeg skal gå frem?
bmmmw Skrevet Desember 4, 2008 Skrevet Desember 4, 2008 Sjekk vacumslangene til EGR og ladetrykksregulator da disse kan bli dårlige og lekke når bilen blir gammel og dermed får du ikke det ladetrykket du skal ha...
x25Touring Skrevet Desember 4, 2008 Forfatter Skrevet Desember 4, 2008 Er det noen som har litt bilder av det som må gjøres? Har søkt litt rundt, men ikke funnet så mye.
x25Touring Skrevet Januar 25, 2009 Forfatter Skrevet Januar 25, 2009 Må få sagt det at, når vinterhjule er på nå, så virker bilen mye kvikkere. 19" sommerhjul virker nok inn på følelsen av hvordan bilen går.......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå