morten524 Skrevet Juli 24, 2008 Skrevet Juli 24, 2008 Hei er det noen her som har erfaring med å bygge turbo på disse motorene det er en 84-85 mod 323i noen som har tips eller råd for dette? Morten
icc Skrevet Juli 25, 2008 Skrevet Juli 25, 2008 Du må første bestemme deg for hvor mange hk/bar du skal lade. så må du senke kompresjon deretter, helst forsterke motor også sette på turbo. Du kommer også til å trenge større dyser og få justert tenning. Kvassere kam er å anfebale pluss ny bensinsprut. Er mye arbeid og reduserer livstiden på motorn kraftig. Ta en titt på Garasjen og A-dekk AS under Styling/Tuning til venstre.
ehrnst Skrevet Juli 25, 2008 Skrevet Juli 25, 2008 jeg har 323 turbo. Hvor mye vil du ut med og hvor mye tid vil du legge i det? En jeg har kontakt med i sverige lader 1.5bar på denne motoren. kan fortelle om mitt oppsett da: m20b23 stock innmat med dreide stempler. ca 8.2:1 egenltig MLS pakning, men nå stock grunnet lekk. ARP studs PPF ombygningskit for BTR 666fab adapter til turbo MegaSquirt 1 V3 60-2 trigger MSD Blaster SS coil Tial 38mm WG T3/T04E AR 62 på compressor mener jeg Delphi/Lucas 440cc injektorer bosh 921 pumpe IC 2.25" rør 2.5" dp 3" resten Innovate LC-1 lambda + alt annet som hører til
morten524 Skrevet Juli 28, 2008 Forfatter Skrevet Juli 28, 2008 Skal det bli turbo tralle i vivestad asså? jepp men etter litt delesanking så blir det 2,7 turbo da jeg allerede har dieselveivaksel liggnde og fikk tak i en m20b25 i helga bestilte akkurat h-profilråder til 2,0 nå og da burde det bli litt fart i den gamle e 30`n Morten
Dan327t Skrevet Juli 28, 2008 Skrevet Juli 28, 2008 Skal bli det i min også etterhvert, men blir 2.7 suge med det første. Har jo ikke fått lappen engang! Men vi får treffas når begge bilene sviver da vettu! jeg bor jo rett over åsen:D
|Ole| Skrevet Juli 29, 2008 Skrevet Juli 29, 2008 Eg har kjørt min E30 m20b25 i nesten en mnd no: Original innmat, 535 dyser, original ny topp pkn med originale nye strekkbolter. Funker fett enda, har lada max 0.8 men det turte eg ikkje i lengda så er gått ned til 0.5, da høyre eg på ettertenninga att bilen får rikeli med bensin så eg ikkje brenne stempel...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå