Gå til innhold

E21 318i Baur -82 vurderes solgt


e21baur
 Share

Anbefalte innlegg

Da prosjektene bygget seg opp, bilene ble for mangen og helsen røk vurderer jeg å selge "cruise" prosjektet mitt.

en -82 318i baur e21.

motoren som stod i orginalt var 4syl injection men har blitt byttet ut med en oppbygget og trimmet e30 318i motor, Med full overhaling og trimkammer osv,osv. Motoren er pulverlakkert også, ser såogsi sprell ny ut. Getrag 5girs sportskasse følger med.

Dette er modellen med turteller og elektriske speil+++,

Ble importert ifra monaco i sin tid, fant badestrand sand i hjulbuer enda.

jeg har montert på 17" Oz racing med 205/40 dekk. Montert på Alpina bakspoiler, og montert på nye krom hjulbuer.

komplett delebil -77 mod følger med, stylet med frontfanger,kromspeil,baklys styling og komplett interiør.

dette er ett prosjekt som er bra i utgangspunktet, men stoppet opp hos meg, er perfekt til en "sige" bil. Bilen har vært lagret i 17år i en tørr og VARM garasje. Så bilen har ikke vært i kontakt med vann på 17år. +-, Dette er ett prosjekt som må motoren igang, masse ombygging av elektriske, og rusthull i rammevangen, motoren er løs foreløbig for sveisingen der nede, regner med at gulvet ryker til også, midt på platene var det rust, og indre hjulbuer bak, delene får man kjøpt via nettet for en sum kr, men der kommer delebilen inn i bildet.

Søk på e21 baur på forumet, under prosjekter så finner dere flere bilder.

Håper på 20.000

10 for e21 baur, samt all stylingen.

8 for ombygd motor

2 for delebilen

Dette kan bli en sjefsvogn for den som har lyst å ha noe spesielt.

Tlf 56-300196

Spør etter Hans petter, hvis ikke hjemme, forklar og legg igjen nr så ringer jeg opp igjen...

bilen står 5km utenfor Bergen.

d1e3yrxvjv3meblk3umr.jpg

o05s7vrw0mwbcov09ltn.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Jeg såg over den i går, den er ganske ........kul... byttes lett i noe alfa romeo prosjekt, kanskje ford transit mk2 eller honda xl-xr 600-650.

eller kanskje en bmw 1602 siden jeg har en sånn banebil...

Jeg skal begynne å pusse den opp nå, den nye motoren tar jeg ut igjen.

Jeg orker ikke å ha den liggende, sommeren er snart over. dette er en sjelden bil er det ingen som er sugen på en sånn no??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

ingen som var sugen på 2stk e21?? hvis dere bor i bergensområdet og kommer og henter den og alt det der. så skal dere få den billigere og jeg pøser på med flere deler. kanskje jeg skulle bare ha "gitt" vekk bilen, laget en forumtråd som ett "lotteri" ... men seriøst???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

komplett ubrukt sachs racing clutch til e30 medfølger, tåler bank opptil 450hk lett.. apex frontlykte spoiler, alpina vingen er den som er bredere og fetere en de som er vanlige ifra alpina.. dette er litt grommere alpina, Ubrukte krom hjulbue lister, 5trinns getrag sportsgirkasse medfølger til e30. Og motoren som stod i e21 cabben, er l-jettronic og funker perfekt, litt høy på tomgang, men funker som bare det. Motoren står på palle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er litt om motoren

nyoverhalt M10B18 med 292 graders schrick trimkam og stive Schrick ventilfjærer.

Blokka er syrevaska, hona og planslipt. Veiva og rådene er målt for klaringer. Det er nye veivlagere, rådelagere og stempelringer.

Toppen er glassblåst, planslipt, slipte ventiler og ventilseter, nye styringer på eksossiden(innsugstyringene var bra), nye ventiltetninger, nye vippearmer.

Registerkjedet er nytt, styreskinna til kjedet er ny, kjedestrammeskinna er ny og fjæra i strammeren er ny.

Motoren har alle pakninger nye.

Får også med K/N filter kitet til M10 fra Schmiedmann.

Det sitter en Sachs race engineering trykkplate på motoren, som også var ny for 6000 km siden. Den er speca til å tåle over 400Nm. Sparer lamellen veldig, og clutchsluring er ikke et tema. Kosta ca. 3500,- fra Sten Parner Motor i Sverige.

Motoren har gått ca. 6000 km etter overhalinga og trimmingen.

Jeg hadde motoren i en ellers orginal 1987 E30 318i, og kjørte 0-100 på åtte sekunder. Merker stor forskjell fra orginal motor.

Motoren er også et kjempe utgangspunkt for overlading!

topplokket og injection er pulverlakkert sort. alt ser nytt ut.

Følger med 5-trinns kasse også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjekket prisen vs andre e21 på finn og autodb. OK du får en grå kjedelig 316 med bulker pg rust for 15000..... og en til som er enda verre for 9900,- UTEN DELER OG DELEBIL og 318 forgasser motor..... Jeg har 318i motoren, toppen er anderledes enn forgasserene. Og motoren er sjelden ifølge bærum/lier Bmw Klubben. Som jeg kjøpte bilen ifra.... Bare til å sjekke de andre e21 på nettet og se hva du får for 10 lapper... ford sierra, e30 316i, toyota corolla+++ Sånne biler finnes det på dusinviset av og er kjedeligt. Serienr på Baur min er 4278. Og jeg fant ut noe interessant på internetsøk. Bilen min ble importert ifra Monaco i sin tid og den har stått på utstillning der nede for bmw forhandleren. Derfor er det egentlig en 1980/81 modell siden disse ble sluttet produsert i -81. Og dete er en 1982, med norske papirer no. Her er litt info om e21 baur tc1 All TopCabriolets included the BMW warranty. A total of 4,595 vehicles were manufactured before production ended in 1981... Det skulle bare være 2 stk igjen i norge av denne typen, den ene er i sogn no, men er demontert. det er flere alpina`er enn ekte baur top cabrioleter liggende. Derfor håper jeg at en bilsamler, eller entusiast kjøper den. jeg kan gå ned i pris hvis eier lover å pusse opp bilen og ta godt vare på den. Hvis ikke må jeg snart ta den ut ifra verkstedet og parkere den utenfor i regnvær. ja cabben er ny. og den lekker ikke. men pokker og... sårlig respons her inne på forumet. Alle vil jo ha e36, e30 blahblahblah.... ps.... jeg har enda sjeldnere bmw`er biler liggende på lager så... men dette var kjedeligt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...