Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg slitt i en time , og får ikke opp girspaken. Jeg skal ha ut motoren, med girkasse. Har tatt av klipsen og fått ut girskifte-armen, men spaken henger fast. Jeg får ikke vridd den hvite skiva 90 grader slik som står i Haynes. Hvordan gjør man det? har prøvd både underifra og ovenifra med to skrujern. Noen triks? Skal hele den hvite plastgreia bli med opp eller skal kula "glippe" gjennom og plasten sitte igjen? må jeg gjøre noe mer forå få ut motoren? Den andre skinna kan vel bare følge med ut med girkassa?

Skrevet

hvorfor tar du av der når du kan vipp opp den klipsen som holder øver arma på girspaken og dytter du ut den splinten som står på girøver føringen på girkassen.

Skrevet

jeg bruker no altid å ta ned mellom akslingen når jeg tar ut motorer fra bmw. for da kommer jeg lettere til klipsen oppå girkassen.

Skrevet

skru løs dem skruan på mellom akselen mot diffen. også skru du ut dem 2 skruene på mellom aksellagret så da er det bare å ta den rett ned. må av med varme deksle først.

Skrevet

den klipsen på kassa eller under girspaken du tenker på da? Den under spaken har jeg fått av. Men må vel kanskje av med mell.akslingen uansett for å få nedi den nye motoren? Skal godt gjøres å klare å sikte den nye motoren inn så boltene treffer rett i høla.

Skrevet

jeg leste akkurat i bentley, der står det at man kan løsne KUN ppå midten og på girkassa, og bøye ned akselen på midten slik at man får av flensen på kassa.. Det prøver jeg i morgen. Evt så tar jeg av på diffen, men tror boltene der sitter som f.

Skrevet

Trodde nå mellomakselen på E36 var utstyrt med mutter på midten. Løsne denne. Skru ut skruer på kasse. Skru løs opphengslageret. Klem mellomakselen sammen litt og deretter legg mellomakselen ned mot bakken. Den henger da fast i diff enda. Gjør ikke noe det.. Nå har du god plass til og komme til klipset som er på armen som girspaken henger i (snakker nå om der den er festet i kassa) lokasjon fikk du av Aroid tidligere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...