haraldgp Skrevet Juli 27, 2008 Skrevet Juli 27, 2008 Hallo. jeg har nettopp hentet meg min første bmw men det er noen tekniske feil. 1; bilen stopper etter en stund og er da helt tom for strøm. noe jeg syntes er rart da lade lampa ikke lyser. noen som har peiling på hva det kan være? 2; fikk med noen helt kurrante felger, men har ikke senter kopper til de, noen som har peiling på hvilke felger jeg har ? http://i51.photobucket.com/albums/f370/ ... C00602.jpg 3; bilen er litt tung å gire med, og er litt sløv av og til å få inn i 3. gir, er det dyrt for "ny" kasse til disse bilene? Håper på svar, -Haraldgp-
Dirty Skrevet Juli 28, 2008 Skrevet Juli 28, 2008 1. sjekk batteri \dynamo \ 2. gsbildeler \ Koed.no har muligens no bmw kopper som passer 3. bytte olja på girkassa, er ikke sikkert det er noe olje igjen på den. vis den svetter.
haraldgp Skrevet Juli 28, 2008 Forfatter Skrevet Juli 28, 2008 okey takk for tipse skal se. satte i het nytt batteri når jeg kjøpte den. og synes at det var rart at ikke lade lampa lyser hvis det er feil? har nå satt på helt nye børster, kand et være spenningsregulatoren?
icc Skrevet Juli 28, 2008 Skrevet Juli 28, 2008 Først måler du spenninga over batteriet når du har starta bilen.. Den bør ligge på 14V. Er det i underkant av 13V så har du dårlig spenningsregulator/børster. Skru av alt i bilen og hekt på et amperemeter mellom polen på batteriet og ledninga da ser du hvor mye strøm bilen bruker når den ikke er igang. Er dette over 0,5A har du helt sikkert et par dioder som er sprengt i dynamoen og denne trenger da bytting. Sjekk også at der ikke er noe forsterker etc. som bruker strøm. IKKE START BILEN MED AMPEREMETERET MELLOM, da brenner du nok ledningene til amperemeter siden disse som regel ikke takler så mye strøm.
haraldgp Skrevet Juli 31, 2008 Forfatter Skrevet Juli 31, 2008 var ingen forskjell på spenninga over batteriet når jeg hadde bilen av og på. null håp? ny dynamo eller?
jensemann23 Skrevet Juli 31, 2008 Skrevet Juli 31, 2008 sjekk kabelen på dynamo. kan være dårlig kontakt. svært sjelden at de dynamoene går fløyten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå