depalma Skrevet Juli 28, 2008 Share Skrevet Juli 28, 2008 God Dag! Trenger å skifte tennplugger på bilen og lurer på følgende: Hvordan kommer man til tennpluggene på 520i e39? Og hvilke verktøy må man ha? Når det gjelder tennpluggene, bør jeg kjøpe orginaldeler eller er det samme hva jeg kjøper? På forhånd takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Vegard- Skrevet Juli 28, 2008 Share Skrevet Juli 28, 2008 ta av dekselet på toppen av motoren, så må du skru av alle coilene. nå skal du se pluggene:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tmice Skrevet Juli 28, 2008 Share Skrevet Juli 28, 2008 Det finns mange tråder her om hvilke plugger du bør(skal) bruke så det er bare å søke litt så får du et innblikk i hva som er kjekt å bruke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MinGern e39 Skrevet Juli 28, 2008 Share Skrevet Juli 28, 2008 du må også huske på å ta av den slangen som går fra ventilasjonfilter boksen.. bare å dra i det håndtaket så er den løs fra boksen.. så vri den til siden for den sitter bare i et spor.. må ikke ta det av men mye lettere å komme til den innerste pluggen:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
H4kon Skrevet Juli 29, 2008 Share Skrevet Juli 29, 2008 NGK plugger er vel det de fleste bruker, iallefall det jeg har byttet på min. Eller så er det vel bare tut å kjør. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Galldrian Skrevet April 4, 2010 Share Skrevet April 4, 2010 Låner denne gamle tråden litt istedenfor og lage ny Har nå hatt min 520 98' i 2 år uten noen problemer. Men bør jeg tenke på og skifte plugger snart, er det noen måte jeg kan sjekke det på? Bør også toppdeksel pakningen skiftes når man skifter plugger? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kbteknik Skrevet April 4, 2010 Share Skrevet April 4, 2010 Låner denne gamle tråden litt istedenfor og lage ny Har nå hatt min 520 98' i 2 år uten noen problemer. Men bør jeg tenke på og skifte plugger snart, er det noen måte jeg kan sjekke det på? Bør også toppdeksel pakningen skiftes når man skifter plugger? den enkleste er og ta ut pluggene og se på de, men da kan du jo lisså gjerne bytte samtidig.. du skal ikke ha av toppdekslet så pakningen trener ikke å byttes, men du ser jo hvis den "svetter" litt kan du jo bytte den, hvis der er olje i plugghullene må pakningen byttes Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Galldrian Skrevet April 4, 2010 Share Skrevet April 4, 2010 Takk for info. For å komme til anntar jeg må skru av dekselet på toppen av motoren, 2 bolter thats it? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå