egil s Skrevet Juli 29, 2008 Skrevet Juli 29, 2008 Jeg har hatt 850 som sommerbil i 2 år og 15.000km, som bruksbil er den helt ok. bagasjerommet er gigantisk, men det er lavt og vanskelig å få noe stort inn der. Bensinforbruk vil ligge på +/- 1,5l/mil. oljeskift er 7l olje noe jeg gjør årlig. ellers er det casterstags foringer som på e34 ved gjevne mellorom. Motorene har smidd veiv, råder og stempler originalt og er mekanisk sett skuddsikker, dog kan toppakning/innsugs pakning ryke. rissiko er som en e34 for at noe skal ryke, men prisen er ofte dobbelt å få fikset. Jeg var på rundtur i Tyskland/Nederland i fjor sommer og det var en drøm å kjøre. To personer med bagasje går fint på en ferietur. Baksetet bør du være under 1.60 for å sitte i, og da må fører/passasjer sitte litt ubehagelig. Konklusjonen min er at det går fint ann å ha 850 som eneste bil, men ikke forvent å kunne kjøre på elkjøp å kjøpe noe nytt, eller et nytt møbel for den del. det går ikke. Jeg vil kalle 850'en marginalt mindre praktisk enn en e46 coupè (har hatt det også) men 850'en har en fordel med at sidevinduene går ned slik at man lettere får ting i baksetet enn på e36/46 coupè
veggiz Skrevet Juli 29, 2008 Forfatter Skrevet Juli 29, 2008 Nå er det jo faktisk E46 coupe jeg egentlig ser etter, så morro at du sammenlikner de to. Nå er jo E46'en mye nyere, og sikkert litt billigere i drift, samt slitedeler. Men å ha en 8-serie V12 er jo litt spesielt Det var når jeg så DENNE jeg ble litt gira. Noen som har kjennskap til bilen? Hva skal man se etter på en brukt 850ia?
S.Hafsmo Skrevet Juli 29, 2008 Skrevet Juli 29, 2008 faen, det var jo en finfin rød med M-tech skjørter til salgs på finn.no her om dagen, men den må jaggu ha blitt solgt raskt.. under 200k for den og. Deep dish: ang bytte får du spørre Jesse! det blir opp til han. jeg bare bygger videre på min i mellomtiden.
Hitokiri Skrevet Juli 29, 2008 Skrevet Juli 29, 2008 Hva bør man egentlig regne med å betale i forsikring på en 850i? Har søkt litt, men ser ut til at man må ringe forsikringsselskapet. Bør man ha 75% bonus, liksom Har bra lyst på en 850i selv, men er litt smånervøs for forsikring... og verdifall selvsagt.
S.Hafsmo Skrevet Juli 29, 2008 Skrevet Juli 29, 2008 850 er vel ikke akkurat ungdomsbil, så kan jo håpe at det blir noe av det samme som med 540 som er billigere enn 525 pga mye ungdom med 525.
egil s Skrevet Juli 29, 2008 Skrevet Juli 29, 2008 Forsikring. jeg har denne som nr. 2 bil med 50/60% bonus, 8000km og jeg er 30 år. ligger på ca 9000kr i året med full kasko. med 75% ligger den rett under 7000kr med samme betingelser. Jeg hadde en E46 coupè intill en måned siden og bakluka er større på e46 så du får inn litt større ting. baksetet er jo vesentlig større så man kan ha med seg passasjerer i baksete uten at det er ubehagelig for noen i bilen. E46 er nyere, føles med sportslig å kjøre og er mer presis på styring o.l, men det kan nok ha litt med at 850 er ca 500kg tyngre. Verdifall tror jeg blir marginalt, en 850 vil aldri koste 50.000kr, jeg tror de vil ligger der de ligger nå, fra rett under 200K og opp til 300K avhengig av stand. Husk det ble kun laget 30.000 e31. og det er vel kanskje 100 biler i Norge, kun 6 ble solgt nye her i landet mellom -90 og -99. En skjelden bil som nok vil bli karakterisert som et samle objekt i framtiden, et godt eksemplar vil nok holde seg veldig godt i pris.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå