Gå til innhold

Ola`s E36 turbo.. The sleeper... *vurderes solgt*


Anbefalte innlegg

Skrevet
tenker du å godkjenne denne ola?

du har jo hatt god erfaring med den gamle tenker jeg:)

Nei desverre.. Den døra er stengt, å jeg orker ikke gå den lange veien via tüv..

det blir vanskeligere ja. jeg har holdt på siden 2005/6 med å få noen konkrete svar etc på hva som må gjøres

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Bremset 400hk 580nm @ 1bar, på hjula idag..

Måtte gi oss på 1bar pga svak tenning, så jeg må inn med sterkere coiler så vi får krana på litt ladetrykk ;) Får prøve til igjen når jeg får nytt tenningsanlegg opp å gå..

Men det lover jo bra foreløpig :)

Skrevet
Bremset 400hk 580nm @ 1bar, på hjula idag..

Måtte gi oss på 1bar pga svak tenning, så jeg må inn med sterkere coiler så vi får krana på litt ladetrykk ;) Får prøve til igjen når jeg får nytt tenningsanlegg opp å gå..

Men det lover jo bra foreløpig :)

Pene tall det :)

Skrevet

Tallene var bra til trykket iallefall!

Dynoen vi bruker, har flere ganger vist 10-15% mindre enn en lokal Dynapack også, så det er ikke no lureri tall dette :)

Nå må jeg skrape sammen litt mer penger, og finne frem igjen litt arbeidslyst, så får vi se hva som skjer..

Så ikke vanntemp over 93 grader en eneste gang, å oljetemp bikket såvidt det var 90 grader den og ;)

Skrevet
Bra ja=) Hva for coiler har du nå da?

Orginale bmw coilene.. De "alle" sier er så sterke.. Men det fungerer tydeligvis ikke på min bil..

Nå er det allerede bestilt Electromotive coiler og pluggledninger, så det blir vel ordning :)

Skrevet

Da blir det ordning ja. Men jeg tipper bilen er meget artig slik den er nå å jeg da.=)

Skrevet

Godt med Nm! 400hk tilsvarer noe sånt som ca 456hk (+) i motoren? (14%).

Til sammenlikning bruker det å bremses 400hk @ 1 bar i motoren på en M20 2,7 m/turbokam og litt mods, så jeg vil absolutt si dette beviser hvor bra M50n takler overtrykk. Tipper effektregisteret er mye større (lengre) også.

Men det går vel bra nok til å få wiplash allerede nå? Kommer til og fra jobben uten nevneverdige forsinkelser :lol: Ögså kan du skryte av å ha en slik bil som det er massevis av moment i, mer enn i de "ekonomiska pojkarna" sine dieselpurker..

Skrevet

Fine tall du fikk frem Ola!

Takler electromotivecoilene e85 også eller?? Prisen på de? jeg veit de røde singelcoilene til MSD som er oppgradering til chevy ls1 motorene er helt råe! har du sjekket pris på de på e-gay? dem svelger alt du vil trøkke inn i motoren trur jeg :)

Disse:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/MSD-Coil ... enameZWDVW

slike jonus bremsa 1285hk med i audi`n sin :)

er jo greit og se hva som blir billigst da..

Skrevet

MSD coilene vet jeg ikke om kan kjøres med tec3 (de kan kanskje det?) , men electromotive sine egne coiler er verdens kjente for å være av beste sort, så det gjør susen :) Blei med 2100kr inkl pluggledninger, så det var ok pris :)

E85 er ingen problemer med electromotive coiler :)

Bilen går som ei kule den :D Men målet er jo ikke nådd...

Skrevet

Jeg kjører NGK.. 2 step kaldere enn orginalt for å holde forbrenningstemp nede..

Først kjørte jeg med de orginale type BKR8 pluggene, men nå er det BKR8EIX iridium plugger.. Fikk bedre resultat med de siste pluggene, men måtte banke de inn endel for å få den til å gå rent...

Jeg tipper det må være no svakheter med coiler eller tilførsel til coiler, men ser ikke vitsen i å prøve å prøve å prøve nå.. Nå blir det skikkelig tenning, en gang for alle.

Skrevet

Nye coiler montert, bilen starter å går igjen..

Problemer med å få tett toppakninga, gjør at jeg holder på å gå skikkelig lei nå.. :(

Hardt å holde motet oppe til tider..

Skrevet

hva lekker pakninga da, olje eller vann, begge deler?

hadde lite suksess med mls'en min jeg og. men du har jo fått den riktige finsihen og så det skulle jo strengt talt være tett. Min lakk så mye olje at jeg mista syl6 inni etter litt kjøring

Skrevet
hva lekker pakninga da, olje eller vann, begge deler?

hadde lite suksess med mls'en min jeg og. men du har jo fått den riktige finsihen og så det skulle jo strengt talt være tett. Min lakk så mye olje at jeg mista syl6 inni etter litt kjøring

Det lakk litt olje ut fra toppen, som sivde nedover blokka..

Tok av toppdekselet nå, å ettertrekte boltene, å nå ser det ut til at det har ordnet seg igjen..

Har fått vært ute å testkjørt litt nå, så nå ser det bedre ut :)

Nye coiler virker kjempebra, å nye kaminnstillinger ser ut til å gjøre susen! Fullt trykk på 3500rpm, å effekten forventes (ref div ppf prosjekt) til å snu på 6800rpm...

Men tiltakslysten til å fortsette med prosjektet er nesten borte, så jeg vurderer å selge den nå.

Står igjen litt finish arbeid og noe småplukk, å mapping..

Men jeg begynner å bli såpass sugen på ny motorsykkel, som jeg slipper å skru så mye på.. Har fått garasje-overdose av dette prosjektet hehe..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...