Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oppstår alltid noe gøy med en gammel bil :D

Jeg punkterte på høgre bakhjul her en dag, da jeg tok av hjulet for og skifte til reservehjul så brant jeg meg på fingrene når jeg tok på innsia av dekket, og det viste seg at det relativt nye bakdekket mitt var skamslitt på innsia.

Jeg fikk bilen på bukk på jobb og sjekket litt, det jeg tror er at hjulet tar i bærearmen på en eller annen måte, har sjekket hjul-lager og det ser fint ut, alle foringer utenom traversforingene, de er skamslitt.

lyden når det tar borti kan oppfattes som en "klunkelyd" som øker med farten.

Noen som vet hva som kan være galt? :S om eventuelt traversforingene har noen innvirkning her. til info så har jeg 255 dekk på, så klaringa er minimal mellom dekket og bærearmen.

Takker ;)

Skrevet

255 bak høres vel litt ekstremt ut? Hva er innpress på felgene? Høres jo ut som om det er for bredt dekk rett og slett, i og med at det var slitt ihjel på innsiden.

Skrevet

Tanken om innpress slo meg det også, men burdet vel ha merket det under litt harde svinger?

(Selv har jeg dekk dim 265 40 18" bak som er Tuv godkjente, dessverre husker jeg ikke innpresset).

Skrevet

Jeg har 255 på min e34 også går fint det. Men hvis traversforingene dine er ferdige så vil jo dette lage klunkelyd. Spesiellt ved pådrag/motorbrems.

Skrevet

Ja men det er en jevn (klunkelyd) som øker med farten :S men jeg har Rondell 58 felger på den hvis ikke jeg husker feil, husker ikke inpresset på de.

Skrevet

Ja hvis det er jevn lyd under kjøring kan du bare glemme traversforingene den slår kun inni på motgang, pågang, fartshumpler og brå svinger. Hvis lyden går med intevaller så har du et eller annet fra hjulager og utover. Eks hjulager, stein i skiva, bremseskjold som kommer borti

Bare ta av dekket og snurr litt på skiva så hører du fort hvor den kommer fra

Skrevet

Ja du skal ikke se bort i fra det. Enkel måte er å gire ned litt fort eller ta en litt brå sving i normal fart. Klunker det da under baksetet ditt så er det traversforingen som ligger å smeller inntill resten. Eller som de sier på fagspråk. Defekt 2nd foring på bakaksel

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...