Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, skal til og kjøpe en 2000-modell 323ci nå, og lurer litt ang. motoren..

Har hørt at ved å bytte til innsug fra en M50b25(?) øker en effekten fra 170 til 190 hk, stemmer dette? eventuelt mye arbeid?

Skrevet

Dette stemmer, men det er forbeholdt e36 med m52b25 og b28 motor.

Det går ikke på samme måte på e46 fordi det er et helt annet innsug på e36 m52 motorene, vet ikke om det er strøpet innsuget heller på e46 eller gjort noe annet med den slik at den ikke når 190hk.

Og motoren denne bilen har er m52b25TU (dobbel vanos)

Skrevet
Hvis du vil ha 20 hester til kjøp deg luftfilter:

57I-1000 K&N 57i Generation II fra Amazon.com

Jg lover deg du blir ikke skuffa. Det ga min 232 20-25 hester mer og vedlig fett lyd :)

Her er 2 biler postet av meg(nemax) på e46fan:

http://forum.e46fanatics.com/showthread ... highlight=

:roll::stupid:

:lol: he,he.

Skal prøve være litt seriøs jeg. Det skal være bra med hester og hente på denne motoren ja. Men ikke bli skuffet, fordi tester på ruller viser at denne motoren ikke er 170 hk, men de fleste tester viser mellom 180-185 hk faktisk. Og flere som har kjørt 325 også, sier forskjellen ikke er så meget som dn burde være om det bare er 170.

Men til saken, innsug fra E46 330 skal gi endel hester på denne. Men der er litt forskjeller, 330 har elektrisk gasspjeld, men din har mekanisk. Der må du til med en ombygging. Mener at det finnes ferdige kit til og bygge om med, men husker ikke hvor isåfall. Bare holde tråden i live, vet det er et par stk her inne som kjenner bedre til dette enn hva jeg gjør. Det du også kan tenke på er effektanlegg fra cat og bak. Ilag med et 330 innsug, chip, og kanskje noen underdrive pulleyes burde dette gjøre at du nermer deg 200 hk, kanskje over? Pulleys gir vel ikke nevneverdig effekt da, men skal gi litt bedre respons.

Ta deg en tur innom www.vacmotorsports.com eller www.turnermotorsport.com

Der vil du kanskje finne endel snacks:)

Lykke til.

Skrevet

Hehe, takk for all hjelp!

Får bare se hva det blir til når bilen kommer i hus :)

Tåler automatkassa dette?

• 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...