Gå til innhold

For ikke starta bilen....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en bmw 530d 2000mod, skule starte den i dag, vrir nøklen og så skjer det ikke noe, hører ikke noe lyd ingen ting.

Så jeg lurer på om det kan vare startern som er gitt seg eller om det er dårlig kontakt der du setter nøklen inn? Eller er det noe annat?

mvh doni

takk for alle som prøver å hjelpe til :lol:

Skrevet

Kan det ha noe med startsperra gjøre tro?

Edit: forandre tråd overskriften din så tror jeg du får enklere hjelp her inne ;-)-

Skrevet

Børstene i starteren er gåene tenker jeg...

Eller så enkelt som startsperra som sagt :)

Tviler sterkt på at ledningene til tenninga har dårlig kontakt(hvis du ikke har hatt inbrudd da)...

forandre tråd overskriften din så tror jeg du får enklere hjelp her inne ;-)-

:wink:

Skrevet

Det skal vel sitte en form for "bryter" bak nøkkelsylinderen din, prøv denne før du bytter starter, byttet akkurat denne på min fars bil, da den ikke ville dra om starteren.

Tenningen kommerpå, lys osv, men starter drar ikke? Prøv og se bak nøkkelsylinderen din, om det er en form for firkantet "boks" der. Utrolig dårlig forklart, men jeg gjorde mitt beste . Hehe

Skrevet

Ja når jeg vrir nøklen en gang så virker allt som det skal, men når jeg skal vri nøklen den siste delen for å starte bilen så skjer det ikke noe ting.

Så jeg håper det er en små feil hehe

men takk for alle svara

• 1 month later...
Skrevet

det kan være så enkelt som at ikkje polene er skikkelig på polene. puss polene og inni klemmene og stramm jævlig till. har eg forståt rikdig så vrir du om en gang så virker alt som normalt helt til motoren "skall" starte men så skjer det ingen ting, og du prøver en gang til så skjer det ingen ting? det er lit rart men har hatt det særleg nor eg bytter batteri og viss det skulle ligge olje eller anna dritt så får den strømm men klemmene slår seg vekk kan du si så det ikkje får strømm lit rart men vert et forsjøk.

Skrevet

Prøvd med start kabler?vist du får bilen trillet igang..så mål ladespenningen,den skal måle 14,8 vist ladingen er iorden.det kan være batteriet som er dårlig rett og slett.skal ikke så mye til for at det ikke klarer og dra rundt start motoren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...