vegarde Skrevet August 2, 2008 Skrevet August 2, 2008 Var ute å kjørte med bilen en tur, hadde Automatkassen i programmet ¨Sport¨ også i det jeg skal sette den tilbake i ¨Økonomi¨ programmet så begynner bilen å trekke veldig dårlig og i det jeg slipper gassen så bremset den noe forferdelig ned. Å da prøver jeg å bremse ned, men svært liten effekt var det. Klarte ikke å bremse bilen ned så og si fungerte så dårlig. Men så finner jeg nærmeste parkeringsplass. Å ser om det har forsvunnet bremsevæske men det har det ikke gjort,så bremseslangene må jo være hele. Å videre så tenker jeg på om det har skjedd noe feil med elektronikken i bilen, så skrur av bilen en liten stund også starter opp igjen å prøver å kjøre. Å da fungerte alt som normalt igjen. Bremsene fungerte helt fint. Hva som kan være skjedd her? Tørr ikke å bruke bilen mere i tilfelle dette skjer igjen. Håper på svar
vegarde Skrevet August 2, 2008 Forfatter Skrevet August 2, 2008 Kjørte i rundt 60km't når jeg skulle sette den tilbake i ¨Økonomi¨ programmet. Ang. trekk-kraften så trudde jeg først egentlig at det bare var pungtering på et av hjulene men det var det ikke. Men det rare var jo at bremsene ikke fungerte lengre. Er det noen sammenheng i det her. Virker veldig mystisk.
vegarde Skrevet August 3, 2008 Forfatter Skrevet August 3, 2008 Bremsan nei det vet jeg ikke, bremset ikke så hvordan kan det være mulig. Men om dem har blitt hengende på litt på en eller annen måte. Bremsene virket litt , men det var ikke rare greiene. Hvis det har noe å si, så var den nokså mye vann på veien( fordi det er regnvær). Kan bremsskiven ha slått seg såpasse mye skeiv? Har Ebc Turbogroove skiver foran og bak , også Greenstuff klosser foran og bak.
vegarde Skrevet August 3, 2008 Forfatter Skrevet August 3, 2008 ja og siden du nevnte bremsene kan være kjørt varm, så kom jeg til å tenke på at det luktet godt brukte bremseklosser i det jeg gikk ut av bilen for å sjekke, for hva som var galt.
Gunnar Skrevet August 3, 2008 Skrevet August 3, 2008 Du mistet ikke bare bremsekraftforsterkeren da, slik at du måtte tråkke hardere?
Ad|oS Skrevet August 3, 2008 Skrevet August 3, 2008 Høres ut som de har hengt seg opp på et eller annet vis slik at de gikk varme. Når bilen da var kald igjen virket bremsene skikkelig igjen. Har selv så å si mistet bremsene fordi de gikk varme, men det var pga hard kjøring. Ikke mye gøy!
vegarde Skrevet August 3, 2008 Forfatter Skrevet August 3, 2008 Ok, nei var ikke særlig gøy å miste bremsene nei, ikke fungerer håndbrekket heller. Så ikke barebare å få stoppet bilen. Men hva kan årsaken være? Hovedbremsesylinderet som er synderen? Skal prøve å få kjørt bilen ned på verkstedet å få tatt en bremsetest og se om bremsene henger på.
vegarde Skrevet August 3, 2008 Forfatter Skrevet August 3, 2008 Har vært å tatt bremsetest. Å bremsene var helt fine, hengte ikke på noe som helst.
KalMar Skrevet August 3, 2008 Skrevet August 3, 2008 det første æ tenkte på var at det har noe å si med automat kassa. for når du setter den i p (park) skal ikke da bilen "bremse" slik at den ikke triller av sted. eller tar jeg feil ??
vegarde Skrevet August 3, 2008 Forfatter Skrevet August 3, 2008 Det e det jeg ikke vet , for var i det jeg byttet over fra ¨Sport¨ til ¨Økonomi¨ jeg oppdaget at noe ikke er helt som det skal. Bremsene har hengt på alle 4 hjulene, å derav null bremseeffekt. Men stoppet motoren, og startet opp igjen å da var alt iorden igjen. Kan jo være noe med automatkassa også, men ingen varsellampe kom på.
vegarde Skrevet August 3, 2008 Forfatter Skrevet August 3, 2008 Du mistet ikke bare bremsekraftforsterkeren da, slik at du måtte tråkke hardere? Nei presset alt jeg maktet på pedalen, men lite funksjon. Men problemet er ivertfall at bremsene henger på.
vegarde Skrevet August 3, 2008 Forfatter Skrevet August 3, 2008 Hva som kan gjøre at alle fire bremsene henger på? Problemet kom tilbake nu når jeg startet opp bilen igjen. Så får ikke kjørt bilen noen vei.
vegarde Skrevet August 3, 2008 Forfatter Skrevet August 3, 2008 Glemte å si hvordan bil det er snakk om. Er en 93mod Bmw e36 325iA (Automatgir).
Fliid Skrevet August 3, 2008 Skrevet August 3, 2008 At de henger på alle 4 er jo vilt i seg selv.. Men når jeg hører om brems som henger på på den ene siden f.eks, så tenker jeg med engang glidere til calipteren (klaven) som er rustet. Da får ikke calipteren beveget seg frem og tilbake, du skjekket disse når du byttet klosser/skiver sist? Presset stempel helt tilbake osv. smørte på kobberpasta der det skal og slikt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå