318iAT Skrevet August 3, 2008 Skrevet August 3, 2008 Hei, har fått en irriterende skrangling fra diff når jeg ikke har belastning på diffen, altså når bilen ruller og den står i gir, typisk når jeg slipper gasspedalen og bilen ruller fritt uten å bremse på gir. Dette er en på E30 318is med sperr, er det noe å bytte eller er den rett og slett utslitt gått over 300 på 3 forskjellige biler.
Fliid Skrevet August 3, 2008 Skrevet August 3, 2008 Litt vanskelig og høre herifra hva som er gåent. Men over til hva som kan lønne seg og ikke da det høres ut til at noe er galt med diffen din. Om det er sperre-enheten din som er gåen, så skaff deg heller en annen diff , da denne delen ikke er å få tak i lenger. Men er det noe annet som er galt, så kan du sende den til overhaling. Om du ikke har nok innsikt til og ta dette selv.
KalMar Skrevet August 3, 2008 Skrevet August 3, 2008 uten å si noe sikkert så tipper jeg at det er et lager som er gåent... men først ville jeg ha skiftet olje...
318iAT Skrevet August 3, 2008 Forfatter Skrevet August 3, 2008 Er ny olje på, hvilket lager er det snakk om, ser på Koed de selger noen tynne skiver til å sette inn i diff, 4 stk. er ikke noe sånt som må skiftes da, er vel den billigste løsningen og gjerne noe jeg klarer selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå