spz Skrevet August 3, 2008 Share Skrevet August 3, 2008 Hey! Da er det en stund siden jeg har postet her, mest fordi bilen har gått som ei kule Nylig merket jeg plutselig at det hadde lekket endel under bilen og fikk plutselig opp "fyll på kjølevæske" lyset i dash'en. Da stanset jeg og åpnet panserert og observerte at det spruta endel fra (det jeg antar er) sikkerhetsventilen - og antar dette er grunnen til at jeg så "lekkasje" like før. Jeg kjøpte en sånn ferdigblanda frostvæske fra Statoil var det vel, og forsøkte fylle litt på. Også etter at bilen hadde vært kald fylte jeg opp til det skulle være på max, men får fremdeles opp advarselslampen. Under kjøring ligger dog temperaturmåleren fint og stabilt midt imellom blåt og rødt. Har jeg brukt feil type (denne var grønn, sjekket ikke først hvilken farge jeg hadde i siden jeg er så n00b) til påfyll? Kan det være noe galt med termostaten? Kokte det bare over fordi det var for lite og dermed for ineffektiv kjøling (og som dermed førte til at kjølevæsken kom til kokepunkt)? Har jeg kanskje fått noe luft i systemet der som gjør at jeg ikke får fylt på mere? Alle tanker/kommentarer mottas veldig gjerne! Bilde: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ryan Skrevet August 3, 2008 Share Skrevet August 3, 2008 bmw anbefaler castol kjølevæske eller blå( kan ser grønn ut når den er utblandet.. Hva står det rett vet den skruen/ventil? en kompis av meg hadde noe som ligner. den skruen er hvertfall på e 36 ei lufte skrue og på den var pakningen gående.. så bare skifta vi den gummi ringen og skudde til skruen.. skal være helt igjen. bare når du har luft i systemet skal man åpne den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spz Skrevet August 4, 2008 Forfatter Share Skrevet August 4, 2008 Takk for svar! Skal gjøre litt research på den der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ryan Skrevet August 4, 2008 Share Skrevet August 4, 2008 håper det er det samme da. det er den en billig og enkel fiks;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå