Gå til innhold

kasse til 2stk 12" jl audio i e36 sedan hjelp?


Anbefalte innlegg

Temaet sier vell egentlig alt her :)

har bytta til meg 2 12" bassere som jeg skal bygge kasse til.

jeg har ikke så mye peiling på dette enda, men lærer;)

har tenkt meg en kasse med 2 reflexer rør opp av hattehylla, siden sedanen min har torpedovegg å jeg vill ha trøkket inn i bilen.

hvordan høres dette ut?

noen som kan hjelpe meg med matta på dette? liter vol på kasse osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, du må sette dem mot mittarmlene og tette så at elementet spiller inn i cupeen, viss du ikke har mittarmlene så er d enten element i hatthylle eller bandpasskasse ;)

eller en tett kasse, emn da vil du ikke få så mye trøkk i bilen i og med den er noe tett.

så bandpass ville jeg gått for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke noe problem å bruke plexiglass ;) kassen kan bli like stor ja, men dette må dem som selger deg elementet kunne regne ut for deg :) eller noen som har et ordentlig program for kasse utregning.

du kan feks ta kontakt med en som heter Dag Johansen på bilstereoforumet, han er meget dyktig på kasse utregninger samt bygge dem også slik du vil ha d;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke er helt avhengig av å ha åpning inn mot cupeen så kan jeg anbefale og bygge kasse i hjulbrønnen av MDF og glassfiber

Gjorde dette på en 318is og ble ganske førnøy, selv om du ikke får like bra trøkk som evt port inn i cupeen kan gi så var det nok for meg og du sparer mye baggage plass!

laget en 5 kant kasse som akkurat rommet 2x12 pioneer og laget en ny plate i hele baggage rommet som jeg hevet ca 8 cm for og få skjult kassa og forsterker under. laget hull til elmenta med grill over

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har rådslått litt her nå, å har kommet fremm til at vi bygger en vanelig porta kasse.

men her kommer twisten...

vi legger kassa på ryggen! :o så elementene står oppover, da blir de samme vei som portene, og det burde ikke vere noe problem:D

eller? noen som har noen innspill på dette?

jeg har funnet ut at jeg må ha en kasse på 180L, og da har jeg kommet opp med disse målene: 80x40x60.

kan det stemme? fikk 2 i matte så er ikke helt trygg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På flere bilstereo forum, så anbefaler de å ikke trekke opp bassrefleks rør opp gjennom hatthylla.
d kommer jo ann på vilken kasse du bygger d da;) når d gjelder bandpass så må den enten i hatthylla eller mittarmlene, men når d gjelder porta kasse så blir saken en annen;)

PS d er ikke alle på bilstereoforumet som vet alt heller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...