Hroar Skrevet August 4, 2008 Share Skrevet August 4, 2008 var å skaffa meg en 87 E30 320i før helgen, da var d noe små fiks, som blant annet at den ligger på 1500-2000 o/min v tomgang, har knotet litt med det i dag, mistenker temp føler til kjølevann. forholdsvis lite kjent med BMW. så tips og gode løsninger mottas med takk.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hroar Skrevet August 5, 2008 Forfatter Share Skrevet August 5, 2008 ingen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim S Skrevet August 6, 2008 Share Skrevet August 6, 2008 Har du den "nye" utgaven med Motronic? Denne kom i september 87. Nok om det; min første E30 var en 320 uten Motronic og den hadde en liten lekkasje i en luft slange som går(i midten)under innsugsmanifoilen. Vet at det er dårlig forklart, men den finner du om du står på passasjersiden og kikker mot motoren. Løsningen for meg på gamlebilen ble å montere en "vanlig kran" som jeg kunne regulere mengen luft. Dette fungerte knallbra og bilen fikk skikkelig stabil tomgang. Justerte aldri noe mer på den etter det. Det beste er såklart om man går over alt av slanger etc og bytter om nødvendig. Er det Motronic, så kan det være flere feilkilder. F.eks tomgangsregulatoren. Da jeg kjøpte min nåværende E30, så fusket tomgangen mye. Etter litt feilsøking, så fikk jeg konstantert slitte børster i tomgangsmotor og byttet da hele tomgangsenheten. Problem solved! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hroar Skrevet August 6, 2008 Forfatter Share Skrevet August 6, 2008 har bytta noen av de små slangene på spjeldhuset og justert spjeldstillings føleren. men jeg kunne ikke se noen ''normal'' tomgangsregulator. tok av kontakten til kjølevanns tempføleren og bilen stoppet :S men jeg skal gå åver alle slanger og se. thanks for the tip Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riefarn Skrevet August 6, 2008 Share Skrevet August 6, 2008 kan ikke være feiljustert tenning? 320`en jeg hadde i vinter gikk på mellom 1500-200rpm.. sjekket alt av slanger osv uten hell... Når jeg byttet fordelerlokk vred jeg litt på det og bilen gikk plutselig normalt på tomgang... (Dette hadde ikke noe med nytt fordelerlokk å gjøre) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hroar Skrevet August 11, 2008 Forfatter Share Skrevet August 11, 2008 det var ikke et dumt tips Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet August 11, 2008 Share Skrevet August 11, 2008 Hvis du har typen med regulator på manifold kan jeg forklare deg hvordan du trikser det til? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet August 11, 2008 Share Skrevet August 11, 2008 Høres ut for meg som om du har L-Jetronic styring, da du sier du ikke har "normal" tomgangsregulator. Tomgangen her blir justert i ett H-ledd som ligger ved siden av bensin filter /under innsug. Er en fjør inni der som regulerer mengde luft inn etter gasspjeld, avhengig av temperatur på kjølevann. Skal vel og gå ann og justere spjeld slik at det blir holdt tvangs-åpent for og slippe luft forbi spjeldet.. Kan bli noe køddete ved en ordentlig kaldstart.. hehe Se ved venstre dempertårn om du har tenningsmodul eller ikke.. Så får man avklart hvilken motorstyring du har. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hroar Skrevet August 18, 2008 Forfatter Share Skrevet August 18, 2008 fant en slik fin skrue ''bak'' på toppen av innsug, skrudde den helt til bunns snurpa inn noen slanger som kommer ut, nå går denj på 1000 og jager, fortsatt ujevn :S kan stemme bra det Fliid sier her! men nå skal vel ikke bilen stoppe ved å ta av kontakten til ene kjølevanns tempøleren vel? samme med lmm :S blir ikke helt klok på den bilen der men ellers kjempe fornøyd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Diesel Skrevet August 18, 2008 Share Skrevet August 18, 2008 Nå har jeg langt ifra samme motor som du, men på min 325 tds, så bytta jeg en tempføler på kjølevæska da jeg hadde tomgangstrøbbel. Motoren gikk på ca 1200 på tomgang til tider, men ingen jaging. Ble helt ok, da tempføler ble bytta. (Ikke den som går på tempmåler, da måler viste rett temp hele tiden) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hroar Skrevet August 19, 2008 Forfatter Share Skrevet August 19, 2008 får prøve de da d er jo ikke normalt at bilen stopper bare ved å ta av kontakten til en på de. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå