Gå til innhold

E30 Genesis Brei Versjon! Masse nye bilder!!

Anbefalte innlegg

Skrevet
Se der du, vekker gamle minner :P

Hadde en slik jeg pussa opp og lakka rød med 2.7l Turbo :)

Det var forsåvidt en bekjent av meg i Haugesund som hadde den du har handla der..

Synst jeg kan huske for lenge lenge lenge siden at jeg har sett den bilen din en gang på Bømlo, stemmer det?

Synst og jeg kan huske at jeg så en annonse på den hengende på en butikk her hjemme og.

• Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Morsomt! Husker det hendte disse fikk noe pepper for noen år siden, men nå er de jo bare überkule. Sikkert et nostalgisk gjensyn for de fleste! Herlige bakhjul! Ikke finn på å sett på noe lavprofilgreier der. Behold det som det er.

Syns forresten rillene på bakskjermen gjorde seg jeg.

Skrevet

Det er nå delte meninger om hvor überkul denne stylingen er, men anderledes er den hvertfall. Litt anderledes å se en såpass stylet bil uten lavprofil...

Skrevet
Se der du, vekker gamle minner :P

Hadde en slik jeg pussa opp og lakka rød med 2.7l Turbo :)

Det var forsåvidt en bekjent av meg i Haugesund som hadde den du har handla der..

Synst jeg kan huske for lenge lenge lenge siden at jeg har sett den bilen din en gang på Bømlo, stemmer det?

Synst og jeg kan huske at jeg så en annonse på den hengende på en butikk her hjemme og.

Det stemmer helt sikkert, jeg var der en del hos noen kammerater på longevåg.

En Tjeran derfra kjøpte den også av meg.

Når det kommer til bilen synest jeg den er uberfeeet :P

Jeg hadde 285-35-16 dekk på min, helt konge.. Kosta 5500 pr dekk :shock:

Skrevet
Morsomt! Husker det hendte disse fikk noe pepper for noen år siden, men nå er de jo bare überkule. Sikkert et nostalgisk gjensyn for de fleste! Herlige bakhjul! Ikke finn på å sett på noe lavprofilgreier der. Behold det som det er.

Syns forresten rillene på bakskjermen gjorde seg jeg.

Er usikker på de rillene enda altså..

Men felgene blir garantert, der er råe!! :D

Skrevet

Noen nye bilder av den innvendig

Har pussset ned dørken i coupeen og grunnnet den, skal sveise 2 hull og så er den ganske så bra! Ser på bildet at det er sveiset før, så det har visst vært litt før og.

Skal tektyleres oppå og legges i nye matter, blir sikkkert slike man kan lime fram biltema tror eg..

DSC00563.jpg

Ellers tok vi bagasjerommet, det ser mye ut på første bildet, men var kun tynn overflaterust, så der er alt pusset ned og grunnet. Skal tktyleres oppå også..

En liten ting eg lurte på..de jævli tunge mattene som har ligget der..hvorfor og hva er de for? 1 rund en nedi brønnen og 2 delte oppå?

DSC00565.jpg

DSC00566.jpg

Skrevet

Jepp, de kommer ikke inn igjen for å si det slik! Men nå er det fint der baki :wink:

Fått gjort litt idag også, sveist 1 rusthull, og begynt på et annet..Fronten er kommet av, den trenger seriøst mye omtanke!! Er sprukket 5 steder, og skrapt vekk halve fangeren under..

Kommer nye bilder imorgen..

Hva syns om å bruke slike støyisoleringsmatter de har på biltema..

Skrevet

Tøfft detta :D

Ikkje finne på og tectylere innvendig i bilen.

Blir det varmt begynner det og lukte og tectylen smelter.

Støy matter fra biltema funker det, jeg har det og det demper det mer en ingen til.

Stå på videre :D

____

Kristian T

Skrevet

Kjekt å hørre det :wink:

Den som han langevågeren hadde (tjerand) den hadde vel turbo ja, er Gudmund N som bygget den sier han tidligere i tråden.

Har ikke bilder enda men nå er ihvertfall rusthullene sveiset og dørken er grunnet med rustgrunning, blir ikke tectyl oppå, men et annet rushemmende stoff.

Ang. de mattene så tenkte vi på de som er 10mm tjukke, suger disse mye vann da? Skal jo ikke ha vann inn i bilen? :wink::D

• 2 weeks later...
Skrevet

Vel, noen nye bilder av utviklingen!

Har alstså sveiset de hulla som skal sveises, etterpå er de grunnet med rustgrunning og rusthemmende stoff, ikke tectyl. Den lakk også vann inn i coupeen, dette er nå fikset med å sette pakning i motorrommet! Denne manglet og vannet kom seg inn derfra.

Ellers er det kjøpt inn 60/40 senking og nye dempere rundtom hele bilen, den er som en båt nå..helt latterlig myk!

Her er noen bilder, begynner å komme seg nå. Teppene inni bilen er spylt rene og renset og ligger til tørk..noen som har svarte tøymatter de vil kvitte seg med?

DSC00572.jpg

DSC00574.jpg

Smørt godt med stoff over der som vi har sveiset, her var det et bra hull, sveiset skikkeligt gjennom og fikset.

DSC00575.jpg

DSC00576.jpg

Godt over hele gulvet..

DSC00573.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...