Olav. Skrevet August 5, 2008 Skrevet August 5, 2008 Har komt lyder fra girkasse, så tok skiftet Utløserlager, men lyder er der forsatt! den forsvinner vergang trykker inn Clutchen. Kan de vere noe gale me Clutchen, eller er de mest sansynlig ett lager i girkassen som er problemet? Kor kan eg sende inn girkassen til overhaling???
Olav. Skrevet August 5, 2008 Forfatter Skrevet August 5, 2008 trolig lager på inngående aksel i girkasse Har vore ute å hørt litt på lyden no. Gjekket bilen opp å hørte på den i alle gir å lyden er der uansett. men er på en måte klakke lyd. men høres ut som noe så går rundt som tar borti! kan trykkplate eller noe på clutchen bli ødlagt å ta borti, eller ligge å slå:s når triller rundt bakhjula for hand så hører eg ikkje lyden!
Bimmerlars Skrevet August 5, 2008 Skrevet August 5, 2008 Inspiserte du clutchuset og trykkplate og det nærliggende for merker/skader? Tipper lager inngående aksel, men ble litt i tvil da du sier det klakker
Olav. Skrevet August 5, 2008 Forfatter Skrevet August 5, 2008 Inspiserte du clutchuset og trykkplate og det nærliggende for merker/skader?Tipper lager inngående aksel, men ble litt i tvil da du sier det klakker ja, sjekket clutchen å de der for skader,såg bra ut.. legger til bilde her, den platen som er merket nr4 var jo "helt" laus, skal den vere de eller skal den vere festet på noe måte? lyden var helt svak når kjøpte bilen, men no er det blir syk høg lyd, så kjører ikkje med den før finner ut ka de er! er liksom en klakke lyd som er litt langsom så høres ut som det er noe som tar borti eller ligger å slår, vist hadde vore på inngående aksel så hadde lyden vore mykje "fortare" hadde eg trudd.
Bimmerlars Skrevet August 5, 2008 Skrevet August 5, 2008 Er bilen kjørbar? Nummer 4 er clutchgaffelen. Det er den som skyver utløserlageret fremover på inngående aksel på kassa. Den sitter klemt fast på en kule inn i clutch huset, også dytter akselen i slavepumpe på den slik at lageret skyves frem. Den er løs når du har av lageret, da henger den og slenger på kula. Har den løsna fra kula kan den nok lage ulyder, men da tviler jeg sterkt på at bilen ville vært kjørbar
Olav. Skrevet August 6, 2008 Forfatter Skrevet August 6, 2008 takker for alle bra svar. skjønner ikkje koss skal finne ut av ka de er. rekne med blir dyrt vist sender girkasse til overhaling:s å Noen som vett kem kan snakke med om girkasse??
Olav. Skrevet August 6, 2008 Forfatter Skrevet August 6, 2008 No har eg ringt verksted rundt om her å di ville ikkje begynne tutle med girkasser og sånt på bmw for hadde ikkje nok kunskaper om de! Ringte jæger i bergen å di tok ikkje å skrude på girkasser heller, kunne bare btte kasse for meg. men eg gidder ikkje kjøpe ny! Ingen som ver kem kan snakke med som kan finne ut feilen?
SteffenM2 Skrevet August 6, 2008 Skrevet August 6, 2008 Hei. Ring med SSPerformance i skien, de driver med overhaling av bmw og lignende. www.ssperformance.no Telefon:+47 35 53 80 22
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå