gravity- Skrevet August 5, 2008 Skrevet August 5, 2008 Har tysk stemmestyring. Vet at det er mulig å programmere inn Engelsk. Men koster 2000kr på Bavaria. Er det noe annen måte å få byttet på? Finns stemmestyring på Norsk?
lynyrd Skrevet August 5, 2008 Skrevet August 5, 2008 Ifølge Bmw finnes denne ikke på Norsk. Blir engelsk da. Det som er litt smart hvis du skal gjøre dette er å ta flere oppdateringer samtidig. Det stemmer at BMW tar 2000. Dvs skal du f.eks ha Mp3 koster dette 2000. Men tar du det sammen koster det 3200. Nettopp fordi slike oppgraderinger går inn i hverandre. Hot tips er Sverige. Der får du samlet Mp3 og Talestyring for 2500 Svenske...
gravity- Skrevet August 5, 2008 Forfatter Skrevet August 5, 2008 Hva mener du med Mp3? Jeg har inngang til Mp3 spilleren, og denne funker fint. Er det denne du mener? Vet du ca pris på kun stemmeoppdatering og evt. hvilket verksted?
lynyrd Skrevet August 6, 2008 Skrevet August 6, 2008 Hva mener du med Mp3?Jeg har inngang til Mp3 spilleren, og denne funker fint. Er det denne du mener? Vet du ca pris på kun stemmeoppdatering og evt. hvilket verksted? Jeg menta at din cd-spiller spiller Mp3. Mulig den gjør dt hos deg i dag. Det jeg mente er at selve stemmestyringen kan bli ganske dyr hvis du skal ta det alene. Fordi selve "grunnjobben" er den samme. Det er litt over en times jobb dette i følge BMW, og med de timesprisene de tar for å sitte å se på at computeren oppdaterer seg blir det dyrt. Blir som om du skal ta 1300 kr timen for å legge inn windows for naboen din. Sitte å se på at datamaskinen laster.
gravity- Skrevet August 6, 2008 Forfatter Skrevet August 6, 2008 hmmmm, ok.. Skal prøve en mp3 cd imorgen.. Kan ikke legges inn med en som har laptop med bmw programmeringsverktøy programmet og software da?
Ørjan_S Skrevet August 6, 2008 Skrevet August 6, 2008 hmmmm, ok..Skal prøve en mp3 cd imorgen.. Kan ikke legges inn med en som har laptop med bmw programmeringsverktøy programmet og software da? Dersom det er mulig å å bytte språk via programvare, holder det med en laptop med bmw software (SSS/Progman) og et interface ja. (Ikke carsoft) På e46 må man bytte selve stemme-modulen..
lynyrd Skrevet August 7, 2008 Skrevet August 7, 2008 hmmmm, ok..Skal prøve en mp3 cd imorgen.. Kan ikke legges inn med en som har laptop med bmw programmeringsverktøy programmet og software da? Dersom det er mulig å å bytte språk via programvare, holder det med en laptop med bmw software (SSS/Progman) og et interface ja. (Ikke carsoft) På e46 må man bytte selve stemme-modulen.. Stemmer det. Må ha Progman. Jeg tenkte å gjøre det samme. Men hadde vært fint med siste software på bilen. Noen som vet hva som er forskjell på software? Er det noe som blir bedre på bilen?
Ørjan_S Skrevet August 7, 2008 Skrevet August 7, 2008 Om noe blir bedre slik at man merker det er vel vanskelig å si, det kommer vel ann på om det er gjort noen forandringer i programvaren fra bmw's side. (Det er jo ikke all software til alle modulene som blir oppgradert med hver nye versjon av progman som kommer heller.) Det kan også være at språkbytte kan gjøres via en koding og da trenger man ikke SSS, men det holder med NCS/Ediabas.
gravity- Skrevet August 7, 2008 Forfatter Skrevet August 7, 2008 Cd spiller tar mp3.. Hca er NCS/Ediabas.? Og, er det noen som har noen linker og priser på svenske verksted?
Ørjan_S Skrevet August 8, 2008 Skrevet August 8, 2008 Hca er NCS/Ediabas.? NCS er programvare som brukes under utvikling av bmw + feltarbeid, som muligjør omkoding av parametre i bilens styreenheter.
gravity- Skrevet August 10, 2008 Forfatter Skrevet August 10, 2008 Da har jeg programmet ediabas... what 2 do next?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå